onsdag 6 april 2022

 6081/

- Tyvärr råkade jag svälja koden, men jag vet i alla fall att jag har den någonstans inom mig.


6082/

- Jesus dog för våra synder.

- För mina? Tala för dig själv du!


6083/

Enda folkmusik jag växte upp med var "Sjungom studentens lyckliga dag!" Vi hade fem fönster mot skolgården, och minst två av mina föräldrar var lärare.


6084/

- Jag tycker att det är ett bra hus.

- Men halva huset har ju rasat ihop?

- Jo, men jag var ändå sällan i den halvan.


6085/

Om man har investerat en väldig massa obehag i en sak / Är det väldigt obehagligt om saken sen inte blir av.


6086/

Det är alltid fegt & fult när folk "förråder sin egen åldersgrupp" /  Även om folk ofta får beröm för sitt förräderi / "Mina jämnåriga är så dumma, så dumma! Ni unga är däremot så kloka, så kloka!"/ Eller lika gärna: "Ni gamla är däremot så kloka, så kloka!" / Det är förräderiet som är det viktiga, inte åldern.


6087/

Om det går bra att förbjuda åsikter varför skulle det då inte gå lika bra att förbjuda sjukdomar / Bra fråga / Och du som är läkare och allt / Har du aldrig funderat på att göra något åt sjukdomarna / Eller om det skulle visa sig vara för bängligt / Göra något åt sjuklingarna / Bra fråga / Och bra frågor har aldrig några bra svar / Då är jag helt nöjd / Tack för visat intresse / Tack för att du ställde upp.


6088/

Såna som borde lära sig att börja sluta diskutera innan dom blir arga / Sen är det för sent / Till exempel en som länge sitter tyst men bara plötsligt exploderar / En icke-verbal man som suttit och fyllnat till / Och ilsknat till / Och sen bara POFF! / Eller en aggressiv kvinna som tror sig själv vara snäll / Och som sen alltid använder sin stora snällhet som en klubba / Att drämma till andra med / Alltså såna som saknar mellanlägen / Såna som saknar mellanspråk och därför är tvungna att gå rakt på aggressionen / Det går fortare att fördöma än att argumentera / Men att bli arg går ännu fortare / Den som väljer att bli arg slipper helt det bängliga argumenterandet / Han har det bra han / Även om han är en hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar