torsdag 21 april 2022

 6199/

En bra cyklist ska naturligtvis ha beröm / Och en dålig cyklist ska i alla fall ha beröm för att han inte är en dålig bilist / Alla cyklister ska alltså alltid ha beröm / Men det får dom ju också.


6200/

"Förr tyckte jag inte alls om dig!" Säger Dom och väntar sig beröm. Men jag säger: "Jag struntade i din åsikt då och jag struntar i din åsikt nu!"


6201/

Imponerande usla författare / Ingen nämnd men alla glömd / Och mer rutin den usle författaren får desto sämre blir han / Måste vara någon slags medfödd specialbegåvning / Och att man blir som imponerad.


6202/

- Finns ingen nu levande författare jag skulle betala en krona för att betitta! Ja, det skulle vara Homeros då. Men i så fall levande, annars fick det vara.


6203/

Heldårar har jag aldrig riktigt kunnat intressera mig för. Men att jag nu inte ens längre är intresserad av halvdårar? Kan det vara ett ålderstecken? Ja, vad skulle det annars vara.


6204/

- Är du från Stockholm?

- Nej jag är aldrig från Stockholm. Jag är alltid I Stockholm.

- Jävla bygderomantiker!


6205/

Familjer där barnen alltid är med i alla diskussioner / Får beröm / Men får också farliga luckor / Den vuxna självcensuren slår till / Ungefär som i artonhundratalsromaner där vissa områden medvetet skars bort  för att romanerna skulle passa för högläsning i den trängre familjekretsen.


6206/

"Scott Joplin och hans jävla opera! Hade inget med rasism att göra! Men visar att bra konstnärer ofta har dåliga ambitioner! Varför skriva en skitdålig opera när man kan tota till eleganta och lönsamma små ragtimelåtar? Hade jag haft Joplin här hade jag sagt till han på skarpen att han både skulle ge sig och skärpa sig!"


6207/

Problemet är inte att politiker är korkade / Utan att kloka politiker ofta fattar korkade beslut / På grund av påtryckande särintressen / Och det mest påtryckande särintresset är det egna partiet / Som sällan är särskilt eget.


6208/

Jazzens improvisationsromantik / På gränsen till lyteskomik / Och allt detta tråkiga tenorsaxofonrabbleri!

- Det här är jävligt improviserat!

- Det där är jävligt tråkigt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar