onsdag 20 april 2022

 6190/

"Äntligen har dom tagit upp båtarna! Jag fattar inte varför folk envisas med att slänga båtarna i sjön varje år! Det enda som händer är ju att båtarna blir blöta!"


6191/

Folk blev upprörda över att tjuvar länsat en villa där familjen utplånats i en bilolycka. Som om tjuvar  skulle vara snälla. Jag blir förvånad över folks enfaldiga upprördhet. Inte över skurkars skurkaktighet.


6192/

"Jag får ingen man därför att jag är för tjock!" är skonsammare än: "Jag får ingen man därför att jag är värdelös!" Inte undra på att inte alla är pigga på att börja banta.


6193/

- Kvinnor har lägre lön än män men högre lön än min.


6194/

Många män skulle trivas bra i utkanten av ett stillsamt gruppsex / Där männen kunde få pyssla lite för sig själva i lugn och ro / Och helt slippa trycket av att vara huvudansvariga.


6195/

Alla rätt-tänkare satt som en flock asgamar / Redo att hugga in på den som ens vågade antyda att dagens påbjudna åsikter kanske ändå inte var den enda och slutgiltiga sanningen.


6196/

När inte ens att gå till tandläkaren ses som en spännande utmaning / Då är det dags / För vad.


6197/

SVENSKA KUTURDÅRAR / Man jobbar på en lista / Men man har inte kommit så långt / Det enda man har bestämt är att Swedenborg ska toppa listan / Men sen / Jonny Bode förstås  / Men sen / Almqvist borde väl gå an / Och kanske Wivallius  / Men sen / Men man har hur mycket tid som helst till sitt förfogande / Det är fördelen med att ha gott om tid.


6198/

Som tidningsbud är det svårt att framstå som snobbig & snorkig / I alla fall med någon större framgång / Alltid en fördel / Hoppas jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar