lördag 2 april 2022

 6032/

Hon tror / Att Hon vill / Att Han ska prata mer / Det tror inte Jag / Jag tror att Hon skulle få höra / En hel del / Som Hon inte alls vill höra / Om Han pratade mer / Men vad Han tror vet jag inte / Han har inte låtit något på bra många år.


6033/

Jag är stiligare i spegeln än på foto / Detta bevisar att fotokonsten är långt efter sin tid / Och frågan är om fotokonsten någonsin kommer att kunna hinna ikapp / Och följdfrågan är om fotokonsten ens är någon konst / Man kan få fram hur många frågor som helst/ Bara genom att glo såsom in i en spegel.


6034/

"Tronen, altaret, svärdet och penningpåsen!" Som man sa förr. Fast jag hade egentligen aldrig några större problem med någon av dom. Redan som femtonåring gick jag ur kyrkan. Och tog monarkin på samma gång när jag nu ändå var inne på Pastorsexpeditionen. Och efter A 8 i Boden sa jag helt utan saknad farväl till försvaret. Men det är klart. Med penningpåsen var det väl lite bängligare. Våra vägar skildes åt mycket tidigt. Och idag hälsar vi inte ens på varandra. Ingen av oss var villig att kompromissa. Då kan det bara gå som det går.


6035/

Det var Han som knäppte med fingrarna: "För att hålla elefanterna borta!"

- Men här finns väl inga elefanter? Undrade Många.

- Nej, det är jävligt effektivt! Svarade Han stolt.

Alltså samma taktik som Försvaret kör med för att bevisa sin effektivitet:

- Men här finns väl inga krig? Påpekade Många.

- Och det beror på att vi är så ohyggligt effektiva! Svarade Försvaret stolt.


6036/

Efter inköp är alla sorgsna. Även om inte alla vet om det.


6037/

Man ska läsa tidningar men inte tro på tidningar. Tyvärr gör många tvärtom. Det är rätt åt dom.


6038/

En bra sommarstuga är en såld sommarstuga.


6039/

Om man ljuger om radon i ett hus är man elak.

Men om man ljuger om aids i en person är man snäll.

Det är alltså olika det där med lögn. Det borde gå att standardisera upp.


6040/

Folkstorm förblandas ofta med massmediastorm. Fast dom inte ens är släkt eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar