tisdag 12 april 2022

 6124/

Eftersom alla Uppsalabor utgår ifrån att man är bildad är Uppsala en behändig stad att vara obildad i.


6125/

"Jag står inte ut med henne!" Sa Han. "Men jag lär mig väldigt mycket av att inte stå ut med henne! Så jag är väl tvungen att stå ut med henne antar jag?" Tillade Han dystert.


6126/

Hon var stolt över att ha inspirerat en riktig författare till en riktig pjäs som till och med spelats på en riktig teater. Visserligen en ovanligt usel tragedi. Men ändå. Man får inte vara gnällig när man vill vara stolt.


6127/

Hon var gift. Med en man. Och mannen var till för att skryta med. Och för att alltid ha någon att skylla på. Alltså en manskombimodell som är väldigt populär.


6128/

KNÄMYSTERIET: Vårdpersonalen går enligt egen uppgift "på knäna" / Men å andra sidan kan vårdpersonalen inte " trolla med knäna" / Vad har knän gjort för ont eftersom knän alltid pekas ut i fåniga sammanhang / Varför inte lika gärna "trolla med tårna" / Och av alla sätt att förflytta sig måste väl ändå att "gå på knäna" vara det i särklass mest korkade / Enda fördel jag kan komma på med att "gå på knäna" är väl att man har lägre fallhöjd / Om man har för avsikt att falla / Så vårdpersonalen kanske ändå vet vad dom gör när dom "går på knäna" / Ibland vet faktiskt folk vad dom gör / Även om det ännu inte är särskilt vanligt.


6129/

Om man lyckas få någon "att gråta hela vägen till banken" har man i alla fall lyckats med något bra. Att den rike knösen dessutom skulle få "skratta hela vägen till banken" vore förjävligt.


6130/

"Den som  är fri från synd skall kasta första stenen på henne..." Sa Han eftertänksamt. Och det var den vanliga startsignalen till allmän stenkastning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar