måndag 20 december 2021

 5773/

- Trivs du här i stan?

- Nä.

- Varför flyttar du inte då?

- Nä, jag har aldrig varit mycket för att trivas.


5774/

Den som kan välja att vara arbetare är ingen riktig arbetare.


5775/

Mariakult är lika korkat som Maokult.


5776/

Om inte all humor i grunden är negativ? Och om inte det negativa är det positiva i all humor? Att glatt håna en massa pladder?


5777/

"Bortsett från en två-tre begravningar verkar det vara glest med nöjen framöver? Ibland kör det tyvärr inte ihop sig."


5778/

"Kolla! Jag har lyckats manipulera fram en jätteråtta!" sa Forskaren glatt. Men entusiasmen uteblev helt. Om Forskaren fått fram en råtta som var så liten att den inte ens fanns skulle gensvaret på manipulationen blivit betydligt större. Men vad vet man om manipulationer och sånt när man själv sitter fast i smeten.


5779/

Klokt ta det lilla lugna. Livet ska räcka livet ut. Och kanske också, enligt osäkra uppgifter, betydligt längre än så. Fast än så länge är det roligare att se bakåt än att se framåt. Men att se bakåt tar förstås längre tid eftersom där, än så länge, finns betydligt mer material att begrunda.


5780/

Jag är inte glad jämt. Sånt klarar bara byfånar. På den tiden byfånarna fortfarande var aktiva. Men däremot har jag alltid humor. I alla fall i princip. I praktiken händer det väl då och då att humorn hackar till. Men så är det ju alltid med teknik.


5781/

- Det känns som om livet bara rann bort ifrån mig? Helt utan mening och mål?

- Det är en helt riktig känsla! Precis så är det! Du är inne på rätt spår! Fortsätt så bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar