torsdag 16 december 2021

 5728/

- Är du författare? Oh så intressant!

Men:

- Är du bibliotekarie? Oh så ointressant!


5729/

Många blir roligare av alkohol / Och det är ju roligt / Men det sorgliga är att många inte blir roligare än så / Men ibland kan det vara roligare att framstå som tråkig / Kanske inte roligare / Men klokare.


5730/

"Om jag hade arbetat heltid hade jag varit miljonär idag! Miljonär? Visst! Men till vilket pris!?"


5731/

Klokt först lägga sig på låg förväntansnivå, och sen se hur man trivs där nere.


5732/

Cyklisten tog i som bara den uppför backen / Och dog på kuppen / Men i gengäld var cyklisten när han dog / Tio år yngre biologiskt sett / Men vem ser biologiskt bortsett från älgen?


5733/

- Vad har du för yrke!

- Jag jobbar som outsider!

- Men det är väl inget yrke?

- Ja det är största fördelen med yrket.


5734/

Fördelen med att bli känd som vuxen är att man då får många barndomsvänner. 


5735/

"Man måste se framåt!" sa han och studerade historia.


5736/

Eftervärlden kommer att vara mer intresserad av våra ägodelar än av våra liv.


5737/

Vintern är visserligen en bänglig årstid för cyklisten / Men annars är cyklisten gladlynt tre årstider av fyra / Inte illa / Jämför med båtägaren som är dyster tre årstider av fyra: "Enda vettiga jag gjort i år var att ta upp båten! Men varför skulle jag nödvändigt slänga i den?" / Sa båtägaren dystert.


5738/

"Jag har alltid känt mig utanför och dom säger man inte ska ändra på ett vinnande lag!"


5739/

"Nä? Man är väl tokig som fortsätter författa? Fast dom säger att det visst aldrig har varit lätt bota tokiga?"


5740/

Att leva för andra är en lätt lögn som ser ut som en svår sanning / Att ta hand om andra är lätt / Att ta hand om sig själv är svårt / Om alla lever för andra lever ingen alls / Underskatta aldrig behovet av att behöva bli behövd / Här underskattas ingenting / Här undersöks och stås i /  I Kina hade man den där  knäppningen i ryggen som blev så himla beundrad / Framförallt utanför Kina / Eftersom den var så förskräckligt kollektiv / Ingen kunde knäppa sina egna knappar / Och alla individer blev invalider / Kollektivt till tusen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar