lördag 18 december 2021

 5741/

- Jag tror inte att kvinnor är klokare än män men jag tror att kvinnor ibland blir det.


5742/

Man ska inte tåla sprit. Man ska bli berusad. Däremot ska man tåla vatten. Helst utan att bli berusad.


5743/

Han bidade sin tid ända tills tiden var ute.


5744/

"Jag tycker det blir enformigt med  enbart livsglädje i längden!" Hävdade han utan att få medhugg.


5745/

Den som inte grubblar över Livets Mening har väl hittat den. Eller så känner han inte ens till att den har kommit bort.


5746/

Optimist-pessimisten sade: "Tja! Det blev kanske inget särskilt lyckat liv! Men nästa gång! Då jädrar!" Och: "Jaså? Har man bara ett liv? Och halva har redan gått åt? Då är det dags skärpa sig i andra halvlek!" Och: "Livet? Tja? Va ska ja säga? Han är väl bra. Men han får vänta tills ja får tid hälsa på!" Och: "Det räcker bra om livet är meningslöst. Men det ska väl ändå inte behöva vara obekvämt också. Någon måtta får det väl ändå vara!?


5747/

För att stiga upp onormalt tidigt måste man tro att det är normalt. Jag tror bara det är dumt. Om det är något viktigt får det  vänta tills jag är utvilad. Att stiga upp tidigt är ett säkert tecken på överspändhet. SÅ roligt är livet inte, jag lovar.


5748/

Hellre huvudroll i eget misslyckat liv än biroll i någon annans lyckade liv: "Jag tänker behålla huvudrollen i mitt liv eftersom det förmodligen är enda huvudroll jag  kommer att erbjudas"


5749/

Jag hoppas att jag ljuger ovanligt lite / Och att hoppas är i alla fall bättre än att ljuga / Och eftersom jag tror att jag lätt skulle kunna träna upp till att ljuga riktigt bra / Vågar jag inte ens börja småljuga till husbehov / Så  ljuger gör jag inte / Men understundom undanhåller jag en hel del sanning.


5750/

I Norr ska svenskarna skämmas för att vara elaka invandrare / I Söder ska svenskarna skämmas för att vara elaka mot invandrare / Svenskarna ska alltså skämmas i båda ändarna / Sverige har ett oslagbart svenskt världsrekord i  att skämmas.


5751/

Den som saknar barn behöver sällan bli besviken på barna. Den barnlöse får nöja sig med att bli besviken på sig själv. Det brukar räcka till rätt bra det med. 


5752/

Den som förbrukar bensin är sällan miljövän / Men samernas motorer är liksom lite mer naturnära eftersom det ju är där motorerna bor /  Och att väsnas med hjälp av bensin i staden gör ingen större skada / Eftersom alla jävlar där ändå väsnas till tusen / Men att väsnas med bensin ute i naturen / Där det stör mest / Är naturligtvis en helt annan sak: "När Far bullrar med bensin ute i naturen är det rätt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar