fredag 3 december 2021

 5585/

"Avlagda religioner är alltid absurda. Alla religioner vilar på en stabilt vanvettig grund. Det är min tro. Och den kräver jag respekt för."


5586/

"Tyst kunskap? Vad är det för fel på kommunikation!?" (Fast visst finns väl tyst kunskap. Men förstås ännu mer tyst okunskap. Många är inte särskilt duktiga på sina jobb. Många lufsar mest bara omkring på sina arbetsplatser. Och hoppas på att ingen ser dom.)


5587/

- Otack är dålig lön!

- Ja, så var det kanske förr, men idag är otack pensionsgrundande inkomst.


5588/

- Jag har komponerat en roman enligt musikaliska principer!

- Säger du det? Vore det inte bättre om du använde dig av roman-principer?


5589/

Så länge man ständigt jämför med hemlandet befinner man sig inte utomlands.


5590/

Gästfrihet: "Jag klarar inte av mitt eget liv, kom och stör mig, snälla!"


5591/

En god pessimist är en död pessimist. Och: Debatten är ett öde värre än döden.

- Det där har du sagt tusen-miljoner gånger förr!

- Himla tur att jag inte har ditt goda minne.


5592/

Författaryrket är ett så litet yrke att man lätt kan tappa bort det på vägen.


5593/

Att stenhårt gå in för en enda sak skänker svalkande likgiltighet åt allt annat.


5594/

Även om man inte alls gör det bör man alltid strunta i vad andra anser.


5595/

Det tvångsberikade samhället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar