måndag 6 december 2021

 5606/

- Man ska inte klandra andras nöjen!

- Men om man nu finner nöje i att klandra  andra?


5607/

- Skönt att staten inte längre kan ställa till det för en!

- Inte det?

- Det står i botten på blomkrukan att den är antistatbehandlad!

- Antistatbehandlad? Äntligen har dom tydligen kommit på nå bra!


5608/

Replik vi aldrig kommer att få höra. "Tyvärr har våra löner halkat före!"

Och ett fack med så stort civilkurage kommer vi heller aldrig att få se.


5609/

"Jag fattar inte!? Min skrivmaskin var ju hur bra som helst för bara fyrtiofem år sen!?"


5610/

Han for på en författarträff / Det skulle han inte ha gjort / Han tyckte där fanns alldeles för många gäss / Men alldeles för lite gåslever.


5611/

INKOMSTBORTFALLSPRINCIPEN fastslår obönhörligt alla människors olika värde. Inte undra på att han är populär: "Det är väl ingen konst för dig att vara fattig, som är van! Men tänk på mig då, som har en dyr villa, en dyr bil, en dyr båt, och minst en dyr fru att försörja!"


5612/

Det är slöseri med energi att bo i Norrbotten. Det säger alla. Inte minst renarna. Det är bängligt värre försöka böka fram lavar på vintern.


5613/

Hur fort du än cyklar hinner du ändå aldrig ikapp din själ. Fast en gång var det förstås nära att jag hann ikapp han. Men då hade jag medvind, och hemlängtan, och solen i ryggen, och det.


5614/

Jag har två budskap. Och ska snart skaffa ett tredje. Om det inte blir för dyrt. Första budskapet: "Det är roligare att leva än att vara död." Fast det tog ett bra tag innan jag riktigt fick till det. Och det andra budskapet låter, tills vidare, så här: "Man ska inte tro allt man hör, ser, eller läser." Det är bra med budskap. Men man bör byta ut sina budskap med ojämna mellanrum. Annars blir man less på dom, och då gör dom inte längre nån nytta.


5615/

Den populära frågan: "Kan jag göra något för dig?"

Fick ett inte fullt så populärt svar: "Du kan låta mig vara i fred!"


5616/

- Jag tycker det är tråkigt med teater.

- Men varför skriver du då dramatik?

- Äsch! Eftersom den ändå aldrig spelas spelar det ingen  roll!


5617/

Han var ingen ouppmärksammad författare. Tvärtom. En gång fick han till och med en dålig recension.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar