fredag 31 december 2021

 5867/

"Jag tycker det är synd om Samhället! Alla bara gnäller på Han! Och ändå har Han ingenting gjort!"


5868/

- Dumt skriva för skrivbordslådan som inte ens kan läsa!


5869/

När jag hör ordet RESURS säkrar jag min plånbok / Det besynnerliga med alla Sveriges påstådda RESURSER är att det alltid är RESURSER som kräver RESURSER / Man kan icke mäta människor i pengar / Men däremot i RESURSER / Ta hit din plånbok säger jag dig.


5870/

Påven är personifierad vidskepelse / "Hur många divisioner har påven?" / Frågade Stalin och trodde sig vara finurlig / Men rätta svaret är: Påven har alldeles för många divisioner / Och eftersom Påvens divisioner icke äro av denna världen göra de ofta stor skada i denna världen.


5871/

- Visst får folk byta åsikt. Gärna för mig. Men helst inte till en ännu dummare.


5872/

När det gäller sexualitet är alla barn i början.


5873/

Fördelen med återställaren är att den fördelar baksmällan solidariskt över flera dagar.


5874/

Han fick hopp för framtiden när han såg att man numera fick ha en cykel i dödsannonsen.

("Jag tycker man blir som less kors? Har man sett ett kors har man sett dom alla!")


5875/

Det är vidskepelse att tro att rättvisan alltid kan vara rättvis.


5876/

Om man ska bli hängd  /Är det en stor fördel om det kan ske i tysthet /  Det väsnas fullt tillräckligt ändå ute i samhället.


5877/

- Varför känner jag mig sjuk och trött?

- Kan det inte bero på att du är sjuk och trött?

- Du ska då alltid förenkla allting!


5878/

Att fördömande säga "Bara sex!" får beröm / Men att säga "Bara ömhet!" / Eller: "Bara kärlek!" / Skulle knappast applåderas / Det är bestämt i förväg vad som är rätt att säga / Och när något redan är bestämt är debatten dödförklarad.


5879/

- Nå! (sa Han förhoppningsfullt) Eftersom vi nu alla är rörande överens om att jag svamlade DÅ! Är vi väl också automatiskt överens om att jag inte svamlar NU!? (Och visst är det trevligt till tusen att vara förhoppningsfull.)


5880/

- Dynamisk? Hon? Nja? Inte särskilt? Fast hon surrar förstås en hel del?


5881/

Henry Millers böcker har påverkat betydligt mer än betydligt bättre böcker.


5882/

När tråkiga typer får barn blir tråkiga typer tråkigare och gladare.


5883/

- Jag mår inte bra av alkohol.

- Jag förstår precis hur du känner. Själv mår jag inte bra av livet.

- Har du någonsin funderat på att sluta?

- Klart man funderat. Men det är nog inte dags att sluta, förrän det är dags att sluta, tror jag.

- Det var skönt att höra. Ingen har dött av lite levnadsvisdom. Bortsett från Sokrates då.

- Jaså han? Men blev inte han nykterist på slutet?

- Du blandar nog ihop han?

- Ja, vad ska man annars göra med folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar