onsdag 8 december 2021

 5633/

"Jag tar hela ansvaret!" brukar betyda


5634/

"Nänä! Det är ingen idé ni försöker! Individen kommer ändå aldrig att tro att han egentligen är ett kollektiv!"


5635/

- Jag väntar mig inte längre något...

- Jag förstår...

- Ja, inte av livet alltså! Utan av postverket.


5636/

Trots alla vänskapligt hotfulla påtryckningar vägrade han att gå med i ett författarsällskap för fårskallig inbördes beundran.


5637/

Den som beundrar Bröderna Marx har inte förstått Bröderna Marx. "Nil admirari".(=Ingenting beundra) var brödernas valspråk. Om dom haft något. Om dom kunnat latin. Och om dom brytt sig.


5638/

- Är det sant, eller är det dokumentärfilm?


5639/

Fördelen med att vara dvärg är att bostaden blir större.


5640/

- Mördaren mår mycket dåligt.

- Det var tråkigt att höra. Men om han lät bli att mörda skulle han kanske må bättre?

Försvarsadvokaten ( som var "tillåtande" till tusen ) förklarade att mordet var en "tragedi". För alla inblandade. Och alltså även för mördaren. Tja? Så länge det inte påstås vara en "komedi" med mord får man väl vara glad. Men framförallt: Tio mördare kan omöjligt säga något VIKTIGT om ett samhälle med tio miljoner människor som inte är mördare.


5641/

Det är klokt att ha ett klokt svar på en dum fråga redan innan man fått den.


5642/

"Lika bra ta en motgång idag, när jag nu ändå är deprimerad och på gång!"

Men man behöver inte ta ut alla motgångar i förväg. Det kan vara trevligt att få bli lite överraskad  också.


5643/

Även sanningar blir lätt till lögner när sanningar ständigt upprepas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar