torsdag 16 december 2021

 5717/

Att folk blir bitna av golf / Är ingen anledning att själv bli biten / Man bör se på golf på samma sätt som man ser på fästingar.


5718/

- Jag tycker att alla nykterister är tråkiga!

- Men barn är ju nykterister?

- Roligt höra att du håller med mig!


5719/

Folklig kultur. Tråkiga dansband och roliga historier.


5720/

Farligt att helgonförklara folk / Eftersom helgonyrket har så hög status kommer folk att göra allt för att få behålla jobbet / Precis allt / Folk kommer inte ens att dra sig för de smutsigaste metoder.


5721/

"Jag cyklar av ren lättja! Jag är alldeles för lat för att jobba ihop pengar till en bil!"


5722/

Jag drömde att jag skulle begå självmord / Det värsta är att det inte var en mardröm / Och det bästa är att jag inte tror ett dugg på drömmar.


5723/

Lättheten kan ibland kännas väldigt tung när man inte längre har den också att släpa på.


5724/

Först efter FIASKOT börjar folk framhålla FAMILJEN.


5725/

Faran med att tydligt formulera eländet/ Är att det blir svårt att sen smita från slutsatserna / Oklarhet är trevlighet / Tröttsamt se klart om man klart ser att något måste göras / Inget blir bättre av att bli bra formulerat / Men allt ska kanske ändå inte bli bra / Ibland kanske det bara ligger en lögn och har det bra i att må bra / Fast alla säger förstås att eländet blir gladare av att bli bra formulerat / Fast ingen vet varför / Det är lättare att säga än att veta / Men först när man verkligen får problem får man verkligen veta om ens världsbild håller / För det mesta gör den inte det / Men det kan ändå vara bra att veta / Till nästa gång.


5726/

Lite lustigt att barn / Dessa uppenbara superegoister / Ses som änglasymboler /  Men om det nu är så /  Kommer himlen kanske inte att bli fullt så trevlig som man tidigare trott?


5727/

Antingen dras man ned i gamlingars och sjuklingars hasande livstempo / Eller så måste man själv bli manisk för att slippa dras ned / Och hur man än gör blir det tröttsamt till tusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar