söndag 12 december 2021

 5694/

Såna som är så obetydliga att man inte ens märker när dom är otrevliga.


5695/

"Det första man blir blind på är ögona, fast som god tvåa kommer synen!"


5696/

Inte bra vara duktig i skolan. Kan bli svårt upprepa sen i livet.


5697/

- Varför skriver du?

- Därför att jag börjat och därför att jag fortsatt.


5698/

- Vad har du gjort idag?

- Idag? Fåsenu? Jo! Idag har jag fyllt badkaret!


5699/

"Jag vill tacka livet!" påstod Parra och begick självmord. Menade hon kanske "otacka livet"?


5700/

"Om det där jobbet dög åt Sisyfos ska det väl duga åt dig med!"


5701/

En störande tanke: Såna som blir störda är viktigare än såna som stör.


5702/

- Jag gör inte vad som helst för pengar! Jag är till exempel väldigt skeptisk mot vanligt hederligt arbete!


5703/

Epigonerna ligger alltid rätt i tiden eftersom läsarna också alltid är epigoner.


5704/

Men om en man är tillräckligt korkad / Förstår han inte ens att hans kloka kvinna skulle kunna upplevas som  en hotfull utmaning mot hans manlighet / Och då går det hur bra som helst / För båda två / Man ska alltså inte alltid vara så himla klok / I varje fall inte om man är man / Vilket faktiskt många är.


5705/

SVAGA GRUPPER: Svaga grupper lyckas alltid nästla sig in i alla debatter / Utan att själva någonsin behöva delta / Men man kanske inte är så himla svag / Om man alltid lyckas få andra att arbeta åt en själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar