onsdag 22 december 2021

5782/

- Bara skönt med Guds tystnad! Det räcker så bra med melodiradion!


5783/

Snarkning är ingen särskilt givande kommunikationsform.


5784/

"Jag skulle gärna leva ett oanständigt liv! Fast helst kanske ett självständigt liv?"


5785/

Jo. Jag hörde fel på radion. Men ändå: "Latrinamerika".


5786/

När egoismen blir så stor att den omfattar hela den egna familjen vill den dessutom ha beröm.


5787/

Har aldrig brytt mig särskilt mycket om storslaget elände. Tacka vet jag den banala vardagsondskan: Barn som kastar sten på cyklister.


5788/

Undrar om det inte kan vara nyttigt med viss förvirring ibland? Avsiktligt absurda repliker: "Det är bara samer som telefonerar!" Och självklart framsagda minst lika självklart.


5789/

Att ta itu med allt på en gång är ett ambitiöst sätt att bli galen.


5790/

En dum / Fast klok / Fråga: VARFÖR minns man inte sina tidigaste år? Om dom nu är så himla viktiga? / Och kom nu inte dragande med era dumma "förträngningar" /Som bara/ är ett billigt fördunklingstrick / Att man glömt något kan omöjligt vara ett bevis för att man "förträngt" något viktigt / Så lätt ska ni inte slippa undan med att bara slappt hänvisa till själens evinnerliga moment 22.


5791/

Högavlönade pratar hellre om alla-människors-lika-värde än om alla människors lika lön.


5792/

- Nu har jag mått riktigt dåligt riktigt länge! Nu ska det verkligt bli som spännande att se om jag får cancer eller inte!


5793/

Om du skriver mot makten / Men blir publicerad / Är du kanske en del av makten.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar