söndag 5 december 2021

 5596/

Hon hade förr bott ihop med en stor man / Så jämförelserna blev förstås oundvikliga / Där hade han tur / Det finns inga stora män / Det finns bara stora idioter som tror att det finns.


5597/

Sjuklig snålhet skänker stor glädje åt många / Sånt man inte gärna vill  tro / Men sånt jag ändå tror.


5598/

Alltid pladdra glatt MOT MAKTEN / Och alltid själv utöva MAKT /  Utan att ens märka det / Misstror  människor som påstår sig vara MOT MAKTEN / Vad är man då för? / VANMAKTEN? / Alla är för MAKTEN/ Om det är deras egen MAKT / Det duger nämligen inte med vilken MAKT som helst / "När far har MAKT är det rätt!"


5599/

Allt kan hända / Man kan bland annat bli blind / Då kommer radioteater väl till pass / "Himla tur jag var så förutseende innan jag blev blind!" / Sa han glatt.


5600/

- När är det odemokratiskt med folkomröstning?

- När man riskerar att förlora.


5601/

Det viktiga valet av GNÄLLVINKEL / Så  snart en förändring närmar sig säger man upprört: "Men hur ska det då gå med dom-och-dum!?"

- Inte kan vi stänga koncentrationslägren! Vad ska judarna då göra istället?!

Sa man förhoppningsvis inte.


5602/

Att ge vika för att slippa bråk / Visst / Men ve dem som dels ger vika och dels får dubbla bråk!


5603/

På den tiden var jag så naiv att jag trodde att folk alltid menade vad dom sa. Ja, jag var till och med så naiv, att jag trodde att folk även alltid menade vad dom skrev.


5604/

Att alltid säga kvickheter kan lätt bli till en tvångströja.  En trevlig, tacksam, rolig och begåvad tvångströja. Men trots allt en tvångströja. Och det värsta med tvångströjor är som bekant att dom kliar så förbenat.


5605/

Såna som alltid har rätt. Men ändå alltid gör fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar