söndag 12 december 2021

 5681/

Man blir inte självständig bara för att man byter auktoritet.

Och: Vuxen blir man först när man inte längre tror att vuxna är vuxna.


5682/

- Nog kan jag ta en motgång, men två mot en är oschyst!


5683/

"Gud har gett mig förmågan att kunna spotta långt! (Plask!) Och det är min plikt mot Gud att ta väl vara på den gåvan! (Plask!)"


5684/

- Solen gör sig bäst bakom molnen. Annars blir det alldeles för övertydligt. Tycker jag.


5685/

"Man har väl sin stolthet! Fast just nu vet jag inte vars jag har lagt han?"


5686/

- Vad har du för hobby?

- Hobby? Jag vet inte, men jag skäms ju en hel del.

(Själv är jag rätt dålig på att skämmas. Men man kanske kan träna upp sig? För om jag nödvändigt ska skämmas ska det göras med gott samvete.)


5687/

Att tycka synd om sig själv är ett heltidsjobb om det ska göras ordentligt. Och det ska det tyvärr ofta.


5688/

Om  man har två-tre saker att samtidigt oroa sig för/ Tar dom liksom ut varandra / Men många ids bara oroa sig för en sak i taget / Var lite ambitiös / Skaffa dig minst ett problem till/ Så ska du se att  det snart känns bättre.


5689/

Det är viktigt med vänner. Inte minst när man ska flytta. Banankartonger är visserligen tunga, men en bra vän väger ändå alltid tyngre.


5690/

Varför ska  plånboken INTE få bestämma? När folk nu faktiskt har olika stora plånböcker har jag svårt att bli upprörd över att folk också vill använda sina plånböcker. Vad får folk egentligen göra med sina tjocka plånböcker? Väga dom? Vifta med dom? Eller använda dom till att slå i spikar med?


5691/

- Bara vården får tillräckliga resurser kommer ingen någonsin att behöva dö!

- Vad menar du med tillräckliga resurser?

- Oändliga. Och det är väl inte för mycket begärt?

(Offentliga sektorn är hur trevlig som helst / Men kan ändå aldrig bli bättre än tvåa / Trots sin optimistiska supporterklubb / Men så länge han ständigt fick mer pengar var han glad till tusen / Och vem skulle inte vara det / Det är roligare att få mer pengar än att få mindre / Det säger många.)

"Jag kräver massor med pengar till offentliga sektorn! Jag är nämligen helt emot att allt bara ska handla om pengar nuförtiden!"

5692/

Den som misshandlar andra har därmed förverkat sin rätt till integritet / Tråkigt för honom / Roligt för andra.


5693/

- Rätt fantasilöst det där med att mat alltid ska smaka gott! Varför inte lika gärna tvärtom?

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar