måndag 7 februari 2022

 5826/

ÖKA DOSEN? Har jag alltid varit skeptisk till. Varför skulle den som äter ett ägg om dagen nödvändigt behöva ÖKA DOSEN till två ägg? Man ska inte alltid tro sånt som man tror.


5827/

Att skriva för mycket är sällan fel. Men att publicera för mycket är alltid fel.


5828/

Men när motgångarna kommer regelbundet känns det ibland nästan som om man har full kontroll.


5829/

- Skulle du bjuda in gäster som förstörde inredningen och saboterade samtalet?

- Aldrig!

- Det är tydligen inte bara jag som ogillar barn i sällskapslivet.


5830/

Men / Människor är inte fullt så manipulerbara som många tror / Och minst av allt manipulerbara till Det Rätta.


5831/

När Svarta mördar Svarta / Vilket Svarta ofta gör / Hör det till god vit ton att skylla på Vita som kan tänkas ligga långt bakom / Men varför gå bakom när framför faktiskt finns / Märklig människosyn / Att tro att människor inte kan mörda på egen hand / Det måste alltid ligga minst en VIT bakom / Det är det så kallade: Fantomen-syndromet.


5832/

- Var före din tid! Strunta i dagens kriser redan idag! I morgon kommer ända alla andra att göra det!


5833/

Att vägra vara intresserad av sånt som Alla Andra anser att man ska vara intresserad av är en provokation som heter duga! (Det heter den naturligtvis inte alls) Och att vägra debattera är alltid ett farligt vapen.


5834/

"Man ska va schnäll mot alla våra fina invandrare! Annars far dom kanske hem igen! Eller i allra värsta fall schlutar dom kanske helt å komma hit!"


5835/

Men Nobelpristagare är inte dåliga på att gnälla dom heller / Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är en dyster eller en trevlig tanke att folk aldrig blir nöjda / Jag får återkomma /Eller så får jag inte alls återkomma / Det kommer att visa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar