onsdag 16 februari 2022

 5945/

Man måste vara filosof för att inte förstå tiden.


5946/

Stormötet var demagogens julafton men demokratins begravning.

Stormöten var lika demokratiska som en lynchmobb.


5947/

Autentiskt: "85 % av kvinnorna i Sverige förvärvsarbetar men bara 55 % är på jobbet."


5948/

Jag vet ingenting om kungen annat än att han är ingenting.


5949/

Det sorgliga med folks politikerförakt är inte vad det säger om politiker utan vad det säger om folk.


5950/

Mitt tak är någon annans golv / Visst / Men inte bara det / Utan mitt tak är också ett tungt mysterium / Varför dunsar små barn som om dom vore sumo-brottare?


5951/

Väldigt ofta fick han frågan: "Hur ser du som tidningsbud på samhället?"


5952/

Det finns kvinnofrågor men det finns inga kvinnosvar.


5953/

"Naturens kretslopp"? Det låter inte mer lockande än ett ekorrhjul.


5954/

Radioprogrammet Ring Så Psykar Vi svarade som vanligt: "Tack för att du ringde och berättade om dina olösbara problem! Det visar att du är en stark tjej! Nästa!"


5955/

Väldigt viktiga frågor/ Hur var EGENTLIGEN Elvis / En specialbegåvning / Men för övrigt en ointressant person / Men hur gick det för frun sen då / Sen gick det illa för frun / Hon blev såpopererad / Och tillbringade med framgång resten av sitt liv med att vara en före detta fru.


5956/

- Igår somnade jag framför teven!

- Det är väl ingen konst, en gång somnade jag inuti teven!


5957/

Frystorkade och konserverade könsroller mår bra av att först tinas upp.


5958/

Cykling och sex är bra botemedel mot ihållande intellektuellt arbete.


5959/

- Karlar tänker bara på en sak!

- Nu är du väldigt orättvis,  jag brukar försöka tänka på både vadan & varthän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar