torsdag 24 februari 2022

 5612/

Att folk har mycket att göra på jobbet betyder inte att folk verkligen gör det.


5613/

Att resa anses allmänt vara ett trevligt sätt att helt i onödan trötta ut sig.


5614/

Kapitalismen hade kriser, men kommunismen hade ingenting.


5615/

Tur att man har humor, men synd att man snart har slitit ut den.


5616/

Det går ofta fortare att göra saker än att fundera över om man verkligen ska göra saker.


5617/

Vet inte om jag riktigt har förstått? Den som förnekar Förintelsen, påstås alltså egentligen vilja upprepa Förintelsen? Och den som förnekar att jorden är rund, påstår alltså egentligen att jorden är rund?


5618/

Han sa: "På den tiden jag såg på TV!" På ungefär samma sätt som om han hade sagt: "På den tiden jag var alkoholist!"


5619/

- Vilka tider! Kronan flyter! Kometen kommer! Kontorsstolen exploderar!


5620/

Reinkarnation är världens mest populära evighetslotteri: "Nit nu igen! Jädrans! Men nästa gång vinner jag nog!"


5621/

Populärt underlägset sätt att ändå få känna sig överlägsen:"Tihi! Män är egentligen bara stora barn! Tihi!"


5622/

Smarta avledande manövrar / Inte bli förbannad på egna maken / Då kunde man bli tvungen byta make vilket är bängligt värre / Utan istället välja att bli förbannad på makens kompis / Helt ofarligt / Men man får ändå uppleva den stora glädjen i att vara riktigt präktigt förbannad / Och hellre tycka-synd-om andra / Än  tycka-synd-om sig själv / Vilket skulle kunna komma alltför nära en obehaglig sanning / Som i allra värsta fall skulle kunna tvinga en till farliga förändringar / Men inget är så billigt som att tycka-synd-om andra.


5623/

Jag blir gärna övertygad om att det inte finns några onda människor. Men jag blir inte lätt övertygad om detta. Prova själv.


5624/

"Så snart debatten handlar om vapenexport säkrar jag mina öron!"


5625/

Affärer med dementa är inte affärer. Det vete Fan vad det är. Och han borde ju veta.


5626/

Att en bok är offentlig betyder inte att författaren är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar