måndag 21 februari 2022

 5986/

Man nalkas motvilligt Det Nedskruvade Livet: "Så länge man bara får vara frisk! Så länge man får behålla maten! Så länge man i alla fall har ledsyn!"


5987/

- Varför slösa tid på akupunktur när det faktiskt finns morfin?


5988/

- Jag tycker att ett land där man inte har rätt att häda är ett rätt dåligt land!

- Det bör du nog inte tycka högt när du är i det landet.


5989/

Även den tokigaste cyklist är ur miljösynpunkt klokare än den klokaste bilist.


5990/

Den som gömmer flyktingar riskerar att i värsta fall få beröm av ärkebiskopen.


5991/

"Det enda jag har emot invandrare är att dom berikar så förskräckligt i trappuppgången och tvättstugan!"


5992/

Det Mest Förbjudna är att säga: "Jag har massor med tid! Jag hinner med allt!"


5993/

Om man kan delegera är det väldigt praktiskt att vara opraktisk.


5994/

Fast först måste man förstås gå genom Den Massmediala Snyftvallen. Och  porten till Den Massmediala Snyftvallen kallas trång. Och det med rätta. Många känner sig kallade. Många vill slippa in. Och ofta alla på en gång. Det blir trångt till tusen. Det blir det.


5995/

Verkligheten anses vara verkligare på sina håll / Som då alltid anses vara värre / Men min verklighet är minst lika verklig som din / Som inte ens är din / Eländes-elände är verklighetsflykt / Jag flytt int från min verklighet / I alla fall inte för att hamna i din.


5996/

Barnromantik: "Barn tycker inte att döden är ett dugg konstig! För barn är döden bara naturlig!" / Jaja / Jag kan inte sträcka mig längre än till jaja / För mig är döden konstigare än sexualiteten / Men den som propagerade för "naturlig" sexualitet i barnsammanhang skulle snart få problem / När något påstås vara "naturligt" är något skumt / Och såna som anser att barn är bra argument bör själva växa upp.


5997/

Konversation som undviker känsliga ämnen är konversation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar