söndag 27 februari 2022

 5657/

Den som klipper sina tånaglar har i varje fall en viss framtidstro.


5658/

Det känns betydligt bättre att få dåliga texter refuserade än bra, och därför ska man alltid försöka skriva så dåligt som man bara kan.


5659/

Gamla bör kunna överleva utan att få besök av barn & barnbarn annars har barnlösa dålig prognos.


5660/

STARKA KVINNOR / Ständigt dessa Starka Kvinnor / Är litteratur och tyngdlyftning verkligen samma sak / Boken är skriven av en stark kvinna / Struntar jag i / Jag vill veta om boken är bra / Hur bra författaren är på tyngdlyftning är totalt ointressant i sammanhanget / Jag inser inte att Starka Kvinnor skulle vara mer meningsfulla i litterära sammanhang än Stora Bröst.


5661/

Såna som anser sig göra något när dom kräver att andra ska göra något / Och att anklaga andra för att inte göra något är förstås ännu roligare / Men ingen har någon rätt att kräva att någon annan ska vara engagerad i något.


5662/

- Om surströmming inte är mat, vad är surströmming då?

- Lyteskomik?


5663/

Många säger: "Jag är villig att ta vilket jobb som helst!" Men det är märkligt nog inte fullt så många som verkligen sen gör det.


5664/

- Kärnkraften är ofarlig!

- Jämfört med vem?

- Jämfört med bilismen!

- Ja, han ja!


5665/

Det finns sånt som inte finns / Men som ändå finns / Och sånt som egentligen aldrig händer / Men ibland ändå händer / Man kan till exempel vinna på lotteri / Visst kan man / Men då krävs tyvärr ofta också att man först köper en lott / Och redan där börjar alltså problemen.


5666/

Jag tror att det ibland är det en moralisk skyldighet och bjudande plikt att totalt strunta i diverse påbjudet eländes-elände / Och jag är inte ens övertygad om att ett stort eget intresse för andras krig är ett osvikligt tecken på egen förträfflighet / Och Det Förtjusta Förfasandet / Och oron för att eländet ska hinna ta slut innan man ens hunnit dit / Jag tar avstånd / Det gör jag inte alls / Att ta avstånd är nästan lika illa som att förtjust förfasa sig / Vad gör jag då / Bra fråga / Finns inget så bra som en bra fråga.


5667/

Internt författarsurr / Ungefär som kåksnack / Sånt man lätt kan fastna i / Men det är alltid klokt att försöka hålla sig utanför cellerna / Och sen får cellerna vara hur gråa som helst / En cell är en cell.


5668/

Att genomföra reformer med skattepengar / Är varken särskilt snällt eller svårt / Åtar jag mig att göra med ena hjärnhalvan bakbunden / Men ingen har bett mig.


5669/

Det finns bara två "snedrekryteringar": Rekryteringen av sneda föräldrar. Och snedrekryteringen av dumskallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar