fredag 11 februari 2022

 5868/

Frisk är inget man blir. Det är något man plötsligt bara är.


5869/

Historien lär oss / Att det alltid har funnits svaga nummer bland De Aderton /  Och att det  aldrig har funnits någon anledning att ändra på denna fina gamla tradition.


5870/

"Eftersom jag nolltaxerar är jag helt objektiv i skattefrågor!"


5871/

- Pilotstudier? Nu igen! Jag har aldrig fattat varför just piloter anses vara så intressanta!?


5872/

Den som förlänger resonemang idag förlänger folk i morgon.


5873/

Bra med skeptiska människor / Men såna som inte tror att jorden är rund tror att jorden är platt / Och såna som inte tror på Förintelsen tror på Den Stora Judiska Konspirationen / Såna som är skeptiska är tyvärr sällan särskilt skeptiska.


5874/

"Det är orättvist att Dom Rika dessutom är så kloka att dom lever längre än andra!?"


5875/

Om en kvinna anser sig ha för få problem / Kan hon alltid gifta sig med en missbrukare / Om det inte räcker till kan missbrukaren dessutom gärna få vara gammal fängelsekund / Och om hon ändå inte är nöjd låt mannen vara invandrad från den mest spännande och annorlunda kultur man bara kan tänka sig / Och att satsa på en spelmissbrukare är förstås alltid ett säkert kort / Sen bör det räcka ett tag / Tills nån kommer på något helt nytt.


5876/

Om man inte hinner med att ifrågasätta det man håller på med bör man hålla på med något annat.


5877/

Man funderade ett tag på namnet: DAGIS & SKRIKIS. Men man ändrade sig.


5878/

Man lär sig mer av sportjournalisters skriveri än man lär sig av sport / Framförallt är det lärorikt att jämföra sportskriveri FÖRE och EFTER / Och ju sämre skriveri - desto mer lär man sig / Det där med   sportskriveri är konstigt till tusen.


5879/

- Den som förnekar Poltava gör sig skyldig till hets mot folkgrupp!

- Mot vilken folkgrupp då?

- Äh! Det är inte så noga! Har man sett en folkgrupp har man sett dom alla! 


5880/

De Svaga / Och De Utslagna / Bör inte blandas ihop / Blandningar är aldrig bra / Han sa att han skulle hoppa över helgens vinflaska / Varför då undrade en förvånat / För att vara solidarisk med såna som har problem med spriten / Gu va dom ska bli tacksamma trodde han / Dom skulle nog föredragit flaskan framför solidariteten / Om Dom Utslagna själva fått välja / Trodde en annan och fortsatte fundera / Vore det inte bättre om Dom Utslagna visade solidaritet med Dom Skötsamma och söp lite mindre / Det var det värsta jag hört/ Hur ska det då gå med De Svaga / Oroa dig inte / Om jag känner De Svaga rätt kommer De Svaga alltid att finnas kvar / Och vara minst lika många och minst lika svaga som förr / Skönt höra / All min oro viker för den frid som varar / Ingen frid varar i evighet / Men hursomhelst har jag helt slutat att telefonera / Varför det / För att vara solidarisk med De Svagsinta Grupper som inte vill betala sina telefonräkningar / Det kallar jag solidaritet / Det var snällt av dig / Men personligen har jag ett mycket svagt intresse för De Svaga / Och det tror jag att alla mår bäst av / Inte minst De Svaga / Det var det värsta jag hört / Då har du inte hört mycket / Då bör du tala med din öronläkare / Han hör inte vad jag säger / Det visar bara att han är solidarisk / Det har du rätt i / Det har jag naturligtvis inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar