torsdag 10 februari 2022

 5857/

För att vara vacker i rutiga byxor måste man vara väldigt vacker.


5858/

Sverige är ett u-land när det gäller att vara ett u-land.


5859/

"Dom säger det är rätt vanligt att folk tvingar andra att dricka sprit? Men tyvärr har jag själv aldrig blivit utsatt för detta upprörande övergrepp!"


5860/

- Jag har märkt att såna som inte äger någon villa, sällan är särskilt oroliga för att mista villan. Än så länge är man tydligen observant till tusen.


5861/

Böcker som man läser / Inte för att böckerna känns aktuella / Utan tvärtom för att böckerna känns så härligt trivsamt föråldrade.


5862/

Åsikter är maskerade gissningar / Vilket alltså förvandlar folkomröstningar till folkgissningar / Att tro sig kunna ta ställning till sånt man inte kan bedöma är enbart enfaldigt.


5863/

TEORIER. Trevligt med teorier / Visst är det trevligt med teorier / Men teorier är naturligtvis inget man ska tro på / Och att vara storkonsument av andras teorier tar tyvärr dyrbar tid från det egna tänkandet.


5864/

Ett kvinnoparti får i alla fall kvinnor att, till sin stora överraskning, upptäcka att det inte finns några "kvinnor".


5865/

"Självklart att såna som är sämst ska kosta mest!" Är en vanlig tanke, men en ovanlig formulering.


5866/

- Mitt omedvetna är en riktig lathund. Han vägrar skriva en roman, fast jag sagt åt han. Men det gäller att visa vem som bestämmer! Sitt! Skriv! Vov!


5867/

"Nä! Allt det här nya? Jag nöjer mig nog med gamla huskurer, som läkarvetenskap och sånt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar