fredag 4 februari 2022

 5815/

Massmediaspråket / Där "förlora" betyder: att inte längre bli subventionerad fullt så flitigt som förr / Det finns många språk att välja på / Men många språk är mera konstiga än bra.


5816/

Det snällaste sättet att ljuga är att alltid tala väl om andra.


5817/

- Låt eftervärlden döma! Den kan ändå inte straffa!


5818/

- Jag tycker det verkar vara rätt fantasilöst att ge ut en bok varje år? Har han verkligen inget viktigare att göra?


5819/

Såna som tror att FEL åsikter bäst bekämpas / Genom att RÄTT åsikter ständigt upprepas / Måste själva vara väldigt påverkningsbara / För propaganda/ Och för reklam / Stackars dom.


5820/

Tråkigheten är en pålitlig provokation.( Den misslyckas aldrig: En gäspning är ett starkt argument.)


5821/

Om inlandsisen skulle våga komma tillbaka / Skulle villaägarna kraftigt protestera / Och kräva dubbla skatteavdrag /Precis som med Birka på sin tid / Man försökte som bekant lägga ner Birka / Men det gick inte eftersom så många Birka-bor just hade skaffat sig villa / Och därför är det full fart på Birka  än idag / För är man svårt svenskadad så är man/Och säger rutinerat upprört: "Samhället måste gripa in och garantera värdet på min villa!" / Jaja / Det finns villor och det finns villor / Och jag vet inte vilken villa som är värst.


5822/

Sånt som alla ändå minns kan man gott glömma / Men man bör försöka komma ihåg sånt som alla redan hunnit glömma / Håll Lin Piao-historien i minnet så länge du förmår / Av det som är bortglömt finns mer att lära / Än av allt det gamla vanliga som alla ändå kommer ihåg.


5823/

BJW (opål.) Alltså: Opålitlig. Bara den som är opålitlig är farlig. Fasta ideologier är ofarliga / Dom vet man i alla fall var man har / Och sen har man bara att förtjust förfasa sig.


5824/

Alla bedömer och dömer / Allt och alla / Och alltid / Men är för fega för att erkänna sitt bedömeri 


5825/

"Jag har alltid stått på De Svagas sida! Inte minst när De Svaga haft fel! Och då verkligen behövt mitt helhjärtade stöd!. Och snällare än så kan ingen vara! Om jag får säga det själv! Och jag mötte en sån där Svaging häromdan! Och han såg väldigt, väldigt tacksam ut tyckte jag nog!"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar