torsdag 24 februari 2022

 5627/

"Jag vill int ha nån ny familj förrän ja helt förbrukat min gamla!"


5628/

"Jag har dåligt namnminne. Jag kommer ihåg alldeles för många namn."


5629/

Den som är enbart facklig är enbart korkad.


5630/

"Naturlig avgång?" Det finns bara en naturlig avgång, nämligen döden.


5631/

"Jag tror att jag kommer att bli en bra pensionär. På alla sätt. Hoppas bara att jag inte hinner dö innan jag hinner dit."


5632/

Årsta-Frun var inte kändis då / Men är det nu / Va gla hon ska va i sin gra.


5633/

Där man utrotar ord / Där utrotar man åsikter / Där utrotar man folk / Och den som börjar med att misshandla böcker slutar med att misshandla djur / Och natur / Och att misshandla människor / Och gärna blandat.


5634/

Trots allt / Det blir mer kvar av ett litet författarskap / Än av ett stort arbetsliv.


5635/

- Vem tycker du är bäst, Gud eller Jesus?

- Båda!

- Men om du måste välja?

- Då väljer jag Den Vandrande Vålnaden!

- Menar du Den Helige Ande?

- Velige, hurdå velige?

- Religiösa diskussioner är det bästa jag vet!

- Då vet du inte mycket.

- Nej, men jag liksom anar.


5636/

För mig är det lika självklart att vägra delta i enfaldiga krig / Som att vägra delta i enfaldiga strejker / I ena fallet får man heta "Landsförrädare" / I andra fallet får man heta "Strejkbrytare" / Men för mig är det självklart till tusen att strunta i alla enfaldiga etiketter.


5637/

Förr / Det vill säga på femtiotalet / Levde många på fel sida av "smärtgränsen" / Det kan inte ha varit roligt för dom / Men eftersom dom inte visste om det brydde dom sig inte / Fast det var förr det / Idag har vi gått framåt nå så in i norden / Och "smärtgränsen" har bara blivit större och större / Man räknar med att "smärtgränsen" kommer att omfatta så gott som hela Sverige någon gång i slutet av någonting.


5638/

Favoritdekal: NEJ TILL KÄRNKRAFTSDEBATT!

Eller, förresten, jag ändrar mig: VÅGA VÄGRA DEBATTERA VARG!


5639/

Det fanns förr en nobelpristagare / Som allmänt ansågs vara elak / Eftersom han hävdade att folk visste vad dom ville / Och att folk också var fullt kapabla att själva välja / Så fick det bara inte gå till / Ansåg alla upprört.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar