måndag 30 augusti 2021

5032/

Även om man ogillar hundar blir man ibland tvungen ta pudeln i vacker tass.


5033/

Sanningen är den säkraste undanflykten.


5034/

- Jag kan inte leva upp till dina förväntningar. Men eftersom det är dina förväntningar är det ditt problem.


5035/

Man har rätt att skeptiskt avvakta när det gäller sånt som snarare är besynnerligt än bevisat. (Och UFO är förstås ett alldeles för lätt exempel för att ens användas.)


5036/

Det är rätt omväxlande att vara dåre nuförtiden / Först fick han gå fritt omkring i byn / Sen hamnade han på en institution / Men sen blev det eget boende i staden / Och allt detta under en enda dåres livstid / Förr hade dårarna däremot inte mycket att välja på / Det har sannerligen gått framåt / I alla fall för dårar.


5037/

-Lär dig leva med sanning, eller låt bli leva!

- Vad är det för fel på lögn?

- Lögn är till för  smågnagare!


5038/

Det var hatet som höll ihop henne. Men hatet är ett dåligt lim i längden. När hatet väl har torkat för gott, brukar bilderna börja lossna, och då är det lätt hänt att man börjar blanda ihop bilderna lite hur som helst, och då är man tillbaka där man började, eller värre..


5039/

Mina understrykningar betyder tre helt olika saker: Att något är bra. Att något är konstigt. Eller att jag måste göra något för att lyckas hålla mig vaken när jag läser. Efteråt vet jag inte alltid vad jag menat med mina understrykningar. Om man vill kan man välja att se det som ett problem.


5040/

Tidningsutbärning kallas allmänt " Den Svarta Piskan". I alla fall av mig. Det svarta är förstås trycksvärtan. Och piskan är tvånget att vara spänstig, hur motspänstig man än känner sig klockan tre på natten.


5041/

Att utopier kan bli farliga / Vet alla / Som vet något / Men ett samhälle helt utan visioner är inget samhälle / Det är därför alla blir så glada när det kommer ett LARM / Hurra vi har hittat ett problem / Problem går att lösa / Och att lösa problem bevisar att samhället går framåt / Men att lösa problem är snarare att gå bakåt än framåt.


5042/

Psykologi som religion är lika dumt som politik som religion för att inte tala om religion som religion.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar