måndag 2 augusti 2021

4832/

Han kände sig inte utanför / Fast han var pensionär / Och allt / Han kände sig snarare som stinsen: "Där går ett tåg men det ger jag fan i!" / Man behöver inte vara stins för att må som en stins.


4833/

- Meditation? Nä, jag kopplar av så bra ändå! Har du provat sömn?


4834/

Det viktiga är att veta att det finns viktiga saker att göra / Men att sen göra dessa viktiga saker är inte så viktigt / För om inget viktigt finns att göra finns inget viktigt att välja bort / Och att välja bort är minst lika viktigt som att välja.


4835/

Han var en sån där / Som kände sig kreativ / När han kom på att man kanske kunde förvara bröd i brödburken.


4836/

DEN DUMMA DOM-SJUKDOMEN: "DOM har gjort mig sjuk! DOM ska göra mig frisk!"

Ska DOM inte alls. Och du ska inte ens tänka DOM. Att tänka DOM är bara dumt. Att tänka DOM är inte ens att tänka. Det finns inga DOM. Allt det där med DOM är bara en dum myt. Det är med DOM  som med UFO-tingarna. Mycket UFO-väsen och litet ull.


4837/

- Självförtroende? Tja? Jag tvivlar väl aldrig på att jag är värd att älska. Men jag tvivlar ibland på min förmåga att övertyga någon annan om det. 


4838/

Är man udda är man det jämt.


4839/

Natten & Drömmen säger en sak / Men Dagen & Förnuftet säger emot /  Och det är Dagen & Förnuftet som bestämmer / Förstås / Och Dagen & Förnuftet har dessutom rätt / Båda två  / Vad ska man ha drömmens vishet till om han ändå inte har något att säga till om / Drömmar som saknar makt saknar allt och blir bara till drömmar som bara blir till drömmar och sov vidare. 


4840/

- Jodå. Visst har jag också ett liv. Nå. Det kanske inte är ett så väldigt stort liv. Men det är behagligt överskådligt. Och det är mitt. Och det kan man sannerligen inte säga om alla liv.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar