onsdag 25 augusti 2021

 4987/

- Vad har du då att säga till alla som blev översvämmade?

- Sånt händer.


4988/

Han fick något att tänka på. Men han kom inte på vad. Så han tänkte ingenting särskilt.


4989/

Rätten att ljuga för försäkringsbolag har jag nog aldrig sett som en särskilt viktig rättighet.


4990/

Jag är ofta ensam, men jag känner mig sällan ensam. Jag vet att det finns såna som tror att det är samma sak. Men det är såna som säger "själv", när dom menar "ensam", så dom bryr jag mig inte om.


4991/

"Jo! Visst! Jag har ju dom problem jag har! Visst har jag det! Men jag har i alla fall en jävla ordning på mina problem! Inga problem!"


4992/

Hellre fördomsfull än efterklok? Om fördomar sen visar sig vara sanna var det rätt klokt att vara på rätt spår redan från början. Den som idag föraktar fördomar kan i morgon bli tvungen byta åsikt i smyg.


4993/

- Avskriv u-ländernas skulder!

- Gärna det. Men bara om u-länderna i gengäld lovar att sluta skylla alla sina självförvållade problem på "kolonialismen".


4994/

Kampen för tolerans förs nuförtiden främst genom fler förbud. Och det har väl gått, sådär.


4995/

- När är man verkligen vuxen?

- När man inser att inte ens barnbarn hjälper mot allt ont här i världen.

- Hur många vuxna finns det då i det här landet?

- Du kan lätt räkna dem alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar