onsdag 1 september 2021

 5043/

Så länge man tror att resurser löser problem är man gladlynt.


5044/

- Mitt badkar är mitt höghöjdshus!

- Hur menar du då?

- Menar och menar! Jag menar inte, jag badar!


5045/

- Det heter inte längre "arbetarrörelsen", idag heter det "sysselsättningsrörelsen".

- Vad har man vunnit på det namnbytet?

- Vunnit och vunnit.


5046/

"Hellre det meningslösa i ett liv utan Gud än det meningslösa i ett liv med Gud." (För tänk om Gud faktiskt finns? Men alltet ändå fortsätter att vara meningslöst? Då blir alltet sorgligt till tusen.)


5047/

Att eftervärlden skulle komma ihåg just dig / Kan du glömma / Eftervärlden får fler och fler att försöka komma ihåg för varje dag som går / Eftervärlden har börjat tröttna på att försöka komma ihåg en massa folk / Så att just du skulle bli ihågkommen av eftervärlden / Kan du glömma redan idag / Så är du bättre förberedd / När du väl blir glömd.


5048/

- Jag vet att jag kommer att bli besviken nu på fredag! Men fram till dess tänker jag fortsätta att vara förväntansfull!


5049/

Hellre förlorare än ingenting / Sa han / Och var han / Och han sa också att bara den som vet om att han har förlorat något kan hitta något / Den som däremot tror att han aldrig har tappat något kan aldrig hitta något / Fortsatte  han sitt resonemang.


5050/

- Inkomster? Har jag vant mig av med! För länge sen! Inkomster är till för smågnagare!


5051/

"Jag har ett stort pensionsproblem. Jag har noterat att jag får en massa pengar varje månad. För att göra absolut ingenting. Det kan väl ändå inte vara rätt? Man vill ju göra rätt för sig, eller hur? Och är det verkligen bara jag som har drabbats av det här stora pensionsproblemet?"


5052/

Ooo forna tiders frysboxar! Var stora som hus, och drog ström som en elefant! Ooo!


5053/

- Jo, jag har läst Proust. Litteraturens Vättern Runt. The whole Proust and nutting but the Proust. Så gud hjälpe mig. Fast det gjorde han förstås inte. Jag vart tvungen läsa själv. Rubbet. Men inte tyckte jag det var nåt. En dålig humorist på det hela taget. Fast sånt där beror förstås på vad man jämför med. Eller med vem. Men man bestämmer ju själv sina jämförelser. Så det var inget problem för mig. Fast flitig var han ju. Det måste man säga. I alla fall flitig för att vara fransman. Det kan jag hålla med om.


5054/

- Finns det inget vettigt mellanläge mellan att vara en "kravmaskin", och att vara "förnöjsam"?


5055/

Egotrippande yrken / Såna som blåser upp ens egen självkänsla /  Ofta genom att bearbeta  andras svaga självkänsla.


5056/

Tidsslukare som  skapar stress / Populära tidslukare är: teve resor villor sommarstugor bilar barn sjukdomar arbeten semestrar och andra ägodelar som jag här inte ids räkna upp på grund av lättja / Ja / Egentligen är allt och alla tidslukare / Allt utom sömn och död / Och två till, som jag glömt namnet på.


5057/

VARNING! IHÅLLANDE SJUKSKRIVNING KAN LEDA TILL SJUKDOM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar