söndag 22 augusti 2021

 4968/

Sunset Boulevard / Höstsol / Och sånt / Och såna som bara finns när dom beundras / Alltså skådespelare / I alla yrken /   Och i alla åldrar / Alla är skådespelare / Även om inte alla vet om det.


4969/

"Jag vart som tvungen införa nolltolerans mot schwammel! Nå att slippa höra schwammel löste kanske inte alla problem, men det flyttade i alla fall problemen en bra bit bort!"


4970/

- Om folk är tysta beror det på att folk inte har något bra att säga och då är det bra att folk är tysta.


4971/

Povel Ramel var motsatsen till "medveten" . Och bevisade därmed att "medvetenhet" inte var mycket att hänga i julgran. Det var en hel del där som bevisades "sextioåtta".


4972/

Om jag inte kommer på något vettigare att göra än att läsa, kommer jag att anse det vara vettigt att läsa. Men! Hemska tanke! Tänk om jag varit analfabet! Då hade jag stått där.


4973/

JULES SYLVAIN: Många melodier har stått sig bra. Texterna var däremot som dom var redan från början. Men idag har dessa texter fått en naivt gammaldags charm. Eller blivit rent av absurt roliga. Det finns saker som förbättras av att föråldras. Tyvärr lär detta inte gälla människor, säger dom själva.


4974/

Karikatyrer ? Alla offentliga personer karikeras. Men hur karikerar man en person med  "judisk bakgrund" ? Utan att det blir antisemitiskt? Och hur gör man i Israel när man vill karikera sina politiska motståndare? För det vill man väl? Eller måste man låta bli att karikera just judar? Men blir inte det bara att för alltid permanenta någon slags besynnerlig "judisk särart"?


4975/

- Om jag använt mitt liv på ett dåligt sätt vill jag veta det redan nu så att jag kan använda det bättre nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar