fredag 13 augusti 2021

 4885/

Skriveri som saknar provokation saknar intresse.


4886/

Ofta klokt, men ofta svårt, att sluta med något / Fast först måste man förstås fatta att man misslyckats med något / Ofta lättare att bara fortsätta och fortsätta och fortsätta / Så  man liksom spär ut misslyckandet, så att det i alla fall inte märks utåt.


4887/

"Fåsenu? Är det tredje åldern jag är inne i? Eller var det fjärde? Det är inte lätt minnas när man är mitt uppe i femte åldern!"


4888/

Att bli vuxen var för mig att lämna en familj. Inte att bilda en ny. Det skulle bara vara att backa tillbaka.


4889/

- Det är fegt att i förväg bestämma vad man ska göra sen. Man måste först låta tomheten få en ärlig chans att bre ut sig i lugn och ro. Och sen får man se. Först då bottnar man i sitt beslut.


4890/

- Det var aldrig viktigt för mig att leka författare.

- Men vad ska du då leka istället?

- Antingen leker jag jag något nytt, eller så leker jag inte alls.

- Men vad lärde du dig då av att leka författare?

- Jag lärde mig att leva utan inkomster. Det kan vara bra att kunna när man ska leka pensionär.


4891/

Hatet en lika viktig drivkraft i vardagslivet som hämnden i Vilda Västern-sammanhang? Hellre hata än ta eget ansvar? Utan hatet har hon ingenting och då i värsta fall: "Men tänk om det, i alla fall delvis, var mitt fel också? Så får det bara inte vara? Hjälp?!" Och då rusar hatet genast in i rummet och hjälper till.


4892/

- Vad gör du?

- Jag står på arbetarklassens sida!

- Jaså. Jag trodde du bara satt och slöade.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar