onsdag 18 augusti 2021

 4934/

NATUUUREN. Naturen är i sig totalt ointressant. Naturen bara ligger där och degar. Om ingen tittar på naturen finns den inte ens. Och det är lika bra det.


4935/

Klokt tänka det otänkbara. Så är man redo sen när det otänkbara blir verklighet.


4936/

Den som glömmer bort sina gamla åsikter blir tvungen hitta på nya. Att vara glömsk är  att tvingas vara kreativ.


4937/

"Pengar hittar jag bara när jag inte letar! Det borde vara tvärtom!"


4938/

Hon är manisk till tusen men tyvärr utan att någonsin få något gjort.


4939/

Tyvärr hör han inte vad jag säger. Och tyvärr hör jag vad han säger. Det hade varit bättre om det hade varit tvärtom. Men det är aldrig tvärtom när det verkligen behövs.


4940/


- Jag räknar med att dö ensam. Och jag räknar med att lyckas rätt bra.


4941/

- Vid allvarlig sjukdom skulle "sekretess" vara mitt minsta problem.


4942/

Jag stressar inte. Jag behöver inga pengar. Och värst av allt: Jag säger det i klartext. Klart att jag irriterar. Med några nöjen måste man unna sig.


4943/

Man kan känna sig nervös och må bra samtidigt. Det kan vara bra att veta.


4944/

Rätt till respekt har man bara om man är bra. Men det är förstås alltid svårt att fatta sånt som är självklart.


4945/

Såna som KÄMPAR för sina åsikter blir alltid upprörda över att andra KÄMPAR, minst lika hårt, för sina motsatta åsikter. Ibland undrar man om man kanske helt enkelt  blir korkad av KAMP?


4946/

Abortfrågan kan aldrig lösas. För alltid. För alla. Och därför är drömmen om den slutgiltiga lösningen så stor  på båda åsikts-sidor.


4947/

Dumskallen är ett olösbart demokratiskt problem. Och att förneka dumskalle-problemet är inte att lösa det.


4948/

En obefintlig jul är bättre än en obehaglig jul. Och det hjälper inte alltid att säga: "Ho-ho-ho-ho!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar