onsdag 30 mars 2022

 6001/

Utan skamliga förslag skulle mänskligheten snart dö ut.

(Den som har makten att bestämma vilken invit som är "ovälkommen" har hela makten)


6002/

När jag för många år sen läste "Fäder och söner" var jag mest intresserad av sönerna. Men nu tycker jag att fäderna är betydligt intressantare. Tänk vad böcker förändras.


6003/

"Mina händer är dödliga vapen! Aj som fan! I alla fall för mig själv!"


6004/

Han var en mästare på att improvisera longörer / Men om något är IMPROVISERAT är totalt ointressant / Men om något är BRA är däremot totalt intressant.


6005/

Att vara berömberoende är lika illa som att vara bidragsberoende. Fast det säger förstås alla. Men det kan ju vara sant ändå.


6006/

- Jag är mycket matintresserad! Jag äter mat så gott som varje dag! Och längre än så kan ingen gå!


6007/

"Samer är särintressen! Amöborna är den enda ursprungliga ursprungsbefolkningen!" Sa Han. Men Han fick inte  det medhåll Han väntat sig. Han var antingen före eller efter sin tid. Men man måste kunna pricka in sin tid precis på pricken. Annars gör man klokt i att hålla tyst.


6008/

"Det är tyvärr ofta dumskallarna som har rätt!" / Sa nån klokskalle / Kanske Churchill / Varför inte / Hellre han än Mae West / Men tänk / Otänkbara tanke / Tänk om det inte är De Snälla som har rätt / Utan De Elaka / Hur skulle det då gå /  Bättre eller sämre/ Eller mest troligt / Ungefär som nu.


6009/

Barnen blev gladlynta latmaskar / Båda tre / Men vad kunde man begära / Med en så ambitiös och seriös och kuriös mamma.


6010/

Förr hade man lyteskomik / Och det var sällan särskilt snällt / Även om det förstås ibland var ganska roligt / Men nu har man lytesromantik / Och det är ännu värre / Ju eländigare Någon har det / Desto närmare den verkliga verkligheten anses denna stackars Någon vara / Det kan inte vara roligt för Någon att vara verkligt verklig nuförtiden.


6011/

Jag är rädd att jag får rätt / Men jag föredrar att få fel / Det blir bättre för alla / Även för mig / Som dock får fel / Men att få fel är förstås inte att förakta.


6012/

Såna som påstår att: "snoriga snabbköp & stressiga ungjävlar!" är den verkliga verkligheten kan verkligen aldrig göra någon nytta för verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar