tisdag 29 mars 2022

 5990/

Oblomov omskolades till tevetittare. Nu behövde han inte ens hitta på sina egna dagdrömmar. Det gjorde teven åt honom. Och Oblomov vart glad till tusen. Men ändå lite trött som.


5991/

- Synd bara det där med musiken! Men bortsett från musiken var väl ändå Beatles nästan lika bra som Paul Anka?

- Det beror väl på vad man menar med "bortsett"?

- Man ska inte blanda in mening i musik. Då blir det bara slams av dom båda.


5992/

"Man får inte ändra spelreglerna!" sa ap-flocken och vägrade lämna sina traditionella träd. Men ett fåtal vågade ändå, vägrade följa spelreglerna, och klev försiktigt  ner på marken. Men som straff förvandlades dom till människor. Det kan inte ha varit roligt för dom.


5993/ 

"Men plötsligt läspar alla kvinnliga nyhetsuppläsare i min radio! Ett mycket intressant tidsfenomen. Eller så har bara min radio åldrats. Ett kanske inte fullt så intressant tidsfenomen."


5994/

"Jag har små behov. Även när det gäller sjukdomar. Jag nöjer mig med mysiga små sjukdomar som går över av sig själv."


 5995/

Han: Ja det var då sannerligen en sorglig historia! (Snyft) Nå, vad tänker du göra nu?

Hon: Göra? Inte tänker jag göra något! Jag tänker fortsätta att lida på heltid. Det blir både billigast och bäst.

(Hus går att sälja. Husdjur går att avliva. Bilar går att skrota. Och barn brukar gå bra att byta om man bara har sparat inköpskvittot. Äktenskap går att avrunda och avluta. Och vad som helst borde väl vara bättre än evigt gnäll. Tycker man. Men det är man det. Här rör det sig om en kvinna. Och det är inte riktigt samma sak.)


5996/

Eftersom hon i sitt arbetsliv livnärde sig på andras skvaller / Var hon i sitt privatliv helt emot andras skvaller / Vänta låt mig gissa / Då bör hon alltså ha varit / Antingen psykolog eller Svensk Damtidning/ Eller kanske en klurig kombination.


5997/

- Det där med topphastighet är bara en meningslös statusgrej. Det viktiga är att hålla en jämn och stadig marschfart. Låt oss säga, kring tio centimeter i timmen.


5998/

- Lustigt att alla de massmediala eee-sägarna alltid förvandlar en chef till en schäf? Jag anar något dolt lömskt hundaktigt i detta språkbruk. Även om jag inte riktigt vet vad. Jag får nöja med ett avvaktande: VOV!


5999/

Bokvarning utfärdad / Den här boken innehåller svaga personer / Men är starkt påverkande / Och liksom lite löst drivande / Det är lätt att låta sig sugas in i det här boken / Men när man väl är insugen är det sen inte lätt att veta vars man egentligen är /Bokvarning utfärdad / Jag ger den en trea på skriftvarningsskalan.


6000/

Flickklasserna försvann men kom tillbaka fast den här gången sågs flickklasserna förstås som radikala till sin stora  förvåning





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar