söndag 20 mars 2022

 5901/

Han är knäpp. Men konventionell. En förvånansvärt vanlig kombination.


5902/

En man som var så himla otrevlig / Att inte ens tio års fängelsevistelse under olidliga förhållanden i ett osedvanligt otrevligt  u-land fick honom att bli folkkär.


5903/

Hon har gett ansiktslyftningen ett ansikte. Men inget särskilt vackert sådant.


5904/

"Rädd för att åldras? Nja. Benskörhet går väl an, men hjärnskörhet tar jag bestämt avstånd från!"


5905/

SEXTIOTALET / Jodå / Visst var jag engagerad / Och medveten / Och all vad jag var / Och tyckte att Lindan Johansson (eller vad han nu hette han är hur som helst död nu) var dålig / Men jag misslyckades med att därav dra slutsatsen att Mao & Stalin var bra / Lite samhällskritisk ville jag nog  ändå försöka vara / Trots att det var SEXTIOTAL och allt.


5906/

Det finns alltid ett stort behov av Visa Gamla Män / Men den egna släkten underkänns alltid / Vishet gör sig alltid bättre på distans / Och eftersom gamla män sällan är särskilt visa får man ofta nöja sig med att gamla män är gamla.


5907/

En del år är dagen efter.


5908/

I många amerikanska filmer svär folk mer än dom talar / Och skriker mer än dom talar.


5909/

Men alla dessa unga män / Som idag skjuter på varandra / Kan dom verkligen ha gått på alla dessa snälla svenska dagis/ Med alla dessa fina värdegrunder.


5910/

Det är nog bra med intensiva artister / Ibland / Men efter bara några låtar börjar öronen blöda / Då är det dags byta artist / Då är det dags byta låt / Då är det dags byta till tystnad.


5911/

Peter Hoegs oslagbara känsla för snömos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar