onsdag 2 mars 2022

 5711/

"Jag kanske går att knäcka, men knappast att frälsa!"


5712/

Gatuslagsmål vinns alltid av fascister. Även om inte alla fattar det.


5713/

Alice Miller förnekade barnens ondska men fördubblade i gengäld föräldrarnas.


5714/

Man blir inte snäll bara för att man misshandlar rasister. Personligen tycker jag nog inte att det är så bra att De Goda Krafterna så ofta är så dåliga.


5715/

- Jag vill inte leva i ett samhälle som inte gör som jag säger!


5716/

Men till sist blev Välfärdssamhället så himla snällt att det rent av blev sjukskrivet! Och snällare än så kan ingen svensk bli! Så Välfärdssamhället gick in i väggen och kom aldrig till dörren.


5717/

Folks fantastiska förmåga att kräva att andra ska betala för deras önskemål brukar, vänligt nog, kallas för deras "behov". Men om man inte vet vad, som tidigare gått till vad, och varför, vet man egentligen  ingenting om deras "behov".


5718/

Aforismer än som tradjazz: Samma gamla låtar! Visst! Men i bästa fall spelade med nya små svängiga variationer.


5719/

- När infaller egentligen medelåldern?

- När männen blir bitna av golf, kvinnorna blir bitna av terapi och resten bara blir bitna av knott.

- Då vet jag precis!

- Man ska vara väldigt försiktig med att veta precis.

- Precis vad jag brukar säga!


5720/

"Varför ska jag backa till barndomen när mitt problem är hur jag ska få full fart framåt!?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar