tisdag 22 mars 2022

 5912/

Hon kan prata fritt om relationer men bara på ett ofritt relationsspråk.


5913/

- Jag har haft våldsverkare i lägenheten.

- Våldsverkare?

- Sa jag våldsverkare, nej hantverkare heter det visst!


5914/

Ingen har någonsin sagt något vettigt på en badstrand.


5915/

Man ska vara mycket försiktig med att ta hänsyn till andra.


5916/

- Jag diskar så gott som varje söndag, vare sig det behövs eller ej, jag är petnoga med mitt hushåll.


5917/

"Men om alla verkligen är precis lika mycket värda, borde man väl kunna beundra precis vem som helst? Och inga förebilder borde väl egentligen behövas?"


5918/

Utdömda skadestånd tyder på att brottslingar har bra ekonomi. Eller så tyder det på något annat.


5919/

Men många är allergiska mot miljödebatt, det blir mest bara nys för dom.


5920/

"Jag bryr mig inte ett dugg om pengar eller karriär huvudsaken är jag har råd resa jorden runt och få en egen mysig lägenhet och så vill jag jobba som programledare eller skådespelare eller författare eller något annat  där jag kan förverkliga mig själv och så är jag helt nöjd men allt det där småborgerliga med pengar och karriär är jag inte ett dugg intresserad av va!"


5921/

En världsbild som inte tål att bli ifrågasatt är värdelös.( "Hjälp! Dom hånar min världsbild! Jag blir jättesårad! Förbjud dom!")


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar