onsdag 9 mars 2022

 5793/

Jag trivs bara när allt fungerar och det gör det aldrig.


5794/

Proust: "Det var sämre förr!" Var väl kanske inte vad han själv trodde att han skrev. Men var det jag läste. Och det är jag som bestämmer vad jag läser. Och Proust är precis som Vättern runt. Det är i alla fall skönt efteråt när man väl kommit i mål.


5795/

Men även i flickskolan fanns det tysta flickor. Som överröstades av talföra flickor. Men de tystas version av verkligheten kommer aldrig att bli hörbar.


5796/

Jo / Han lyckades bekämpa känslan av ett ihållande misslyckande / Men han var ändå inte nöjd / Han skulle gärna ha velat lyckats med något annat också / Han var ambitiös till tusen.


5797/

- Mina drömmar och jag har inge hemligheter för varandra! Vi har inget att dölja! Men så har vi inte mycket att säga varandra heller. Blir mest bara. "Jaja! Tjata inte! Det där vet jag redan!"


5798/

Eftersom bara Kvinnliga Präster kan bevisa att en  religion är bra /  Finns här himla mycket att göra / Först katolikerna förstås / Sen judarna / Och så islam / Och frågan är väl om ens De Visa Indianerna har greppat hela den här kvinnoprästbiten på rätt sätt / Här finns hur som helst hur himla mycket som helst att bita tag i för alla rätt-tänkande.


5799/

"Intentioner är ingenting! Det är resultat som räknas!" Sa en. Och visst. Men för att bli framgångsrik räcker det bra om man lyckas få alla att diskutera ens intentioner.


5800/

"Om du inte är snäll bjuder jag på våfflor!" hotade han. Och det tog förstås skruv.


5801/

Fast på sommaren flödar kulspetspennan minst lika bra som glassen. Alla årstider har sin tjusning.


5802/

Sanna generaliseringar blir lögner på individnivå.


5803/

Partierna behövs för att sila folkviljan." Direkt folkvilja vore direkt otrevlig!" Sa partierna i kör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar