onsdag 16 mars 2022

 5856/

Bilisterna tror sig alltid vara TRAFIKEN. Och då stoppar förstås fotgängare och cyklister upp TRAFIKEN. Med en sådan världsbild har man alltid rätt även när man har fel.


5857/

- Men hur länge kan egentligen afrikanerna klandra kolonialismen för sin egen korruption?

- Vad är det för fel på evigheten?


5858/

Fängelser är förstås idiotiska. Men vård är värre. Fängelser tillfredsställer i varje fall vårt behov av hämnd. Inte illa. Alltid något. Vad har vården att komma med annat än ett dyrt och totalt misslyckande.


5859/

Bäst är att lyckas. Men näst bäst är att hitta på en bra ursäkt. Men man bör inte börja med det näst bästa.


5860/

Strindberg var nog bra / Men nog är det skönt man slipper ha honom som granne / Och tänk vad Strindberg skulle ha avskytt Strindberg om inte Strindberg själv råkat vara Strindberg / Och inte är det särskilt synd om människorna heller / Jämfört med mullvadarna eller jämfört med vem / Och inte var det särskilt synd om Strindberg själv / När man är en glad konsument får man lätt en dyster ekonomi.


5861/

Några dårars dåraktiga handlingar påstås säga något om Sverige / När blev mördarna folkvalda representanter för Sverige / Sanningen är att slödder sällan säger sanningen om något / Och det är inte roligt att bli tvångsberikad heller alla gånger / Men vilka är egentligen bovarna bakom bovarna / Vet väl alla / Invandring, våld och vapen / Visst / Men mest av allt föräldrar som inte borde vara föräldrar / Föräldrar som inte själva dög till att vara bra barn brukar sällan bli särskilt bra föräldrar.


5862/

- Jo, jag hörde på radion att Pokalfjället som vanligt hade upprörande snöfall.

- Då hörde du nog fel.

- Det är inget fel på min hörsel.

- Då är det fel på något annat.


5863/

- Jag ser helt enkelt sex som ett glas vatten!

- Då har jag det betydligt bättre, jag ser sex som en hyfsad kvällskonjak.


5864/

Stort u-landsintresse ger en förvrängd verklighetsbild av Sverige. Och Sverige är minst lika verkligt som u-landet. Inget blir verkligare av eländes-elände.


5865/

Och så blev dom "befriade". Sa dom. Det vill säga, dom blev en nationell diktatur. Och alla blev glada till tusen. Men hela tiden stod jag vid sidan av kampen. Och jag kämpade hårt för att inte ryckas med av kampen. Och jag vann. Att inte låta sig ryckas med är ingen dålig seger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar