söndag 6 mars 2022

 5758/

Säg mig vad du citerar och jag ska säga dig vem du tror att du är.


5759/

Det räcker sällan att bygga sin självkänsla  på att många andra är minst lika dåliga.


5760/

Så länge djur äter djur tänker jag äta djur. Och jag tänker inte ens se det som ett problem.


5761/

På TV ser man hur folk ser ut. Men på radion hör man vad folk säger. Och jag vet inte vilken av dom som är värst.


5762/

Att välta gravstenar bevisar visserligen att man själv lever. Men nog borde det väl ändå finnas något mer begåvat sätt att visa detta kan jag väl tycka ibland.


5763/

- Hela helgen gick åt till att bearbeta besvikelser!

- Stackars dig!

- Nä vadå? Det är väl bara bra ha nå göra på helgerna också!


5764/

"Ett glatt sluttande plan". Blir väl ungefär samma som: "Så länge han levde levde han glad".


5765/

Jane Austen "feminist"? Märkte jag aldrig. Men många använder visst ordet "feminist" som om det vore samma sak som "bra". Då föredrar jag nog att helt enkelt använda ordet "bra".


5766/

Förbud är inte fullt så effektiva som många tror / Det är till exempel förbjudet att begå brott i Sverige / Men ändå lär det begås ett eller annat brott i det här landet har jag hört till min stora överraskning /Och den populära tron på att om man bara förbjuder åsikter man ogillar så försvinner dessa åsikter / Och enstaka ord ska vi bara inte tala om / Lite som förr då man varken ville säga VARG eller DJÄVULEN/ Utan man hitta på andra namn som var liksom lite mer inlindade / Men tron på ett inlindat språk är en tro som jag inte tror att dugg på.


5767/

"Fast om man haft ett misslyckat arbetsliv borde det väl bli rätt lätt att få till ett lyckat pensionärsliv? Annars vore det orättvist värre tycker jag!"


5768/

- Tänk att bokklubbarna kan få fram minst ett mästerverk varje månad! Men tänk vad konstigt att alla dessa mästerverk är bortglömda redan nästa månad?


5769/

Han ville ha mer tid för familjen. Sa han. Och trodde han kanske också. Men han gjorde i praktiken allt för att slippa få mer tid för familjen. Vad man säger. Vad man tror. Och vad man gör. Är inte alltid samma sak. Och varför skulle det vara det? Och varför skulle folk gå ihop? "Mer tid för familjen"? Varför då? Därför att alla säger så. Familjen i tid och otid. Fast familjen är förstås alltid ett övergående problem. Om alla sa: "Jag vill ha mindre tid för familjen!" Skulle alla då i praktiken tillbringa mer tid med familjen? Bra fråga. Prova gärna själv där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar