söndag 27 mars 2022

 5979/

Den som klarar av att leva ensam får fler alternativ att välja på.


5980/

FALSKA KOLLEKTIV / Kollektiv som inte själva anser sig vara kollektiv / Och inte är organiserade som kollektiv / Är inga kollektiv / Och det vanligaste falska kollektivet är:  MÄN.


5981/

- Min ambition är att bli Sveriges första enbenta tidningsbud!

- Men du är väl inte ens enbent?

- Att det alltid ska vara så himla mycket tjafs!


5982/

Bättre skåda egen navel, än skåda andras. I alla fall bättre gymnastik.


5983/

U-länderna vill ha snälla lån. Det vill säga lån utan ränta som heller aldrig någonsin ska behöva betalas tillbaka. Vem vill inte det. Dom tycks inte vara särskilt originella dom där u-länderna. Men dom kan ju vara glada för det.


5984/

Det var på den gamla goda tiden då man nedrustade och stod i. Men då sa ÖB surt ifrån på den så kallade skarpen: "Det kommer att bli svårt att försvara Sverige!" Och ÖB hade helt rätt: Det är svårt med krig. Och svårast av alla kommer förmodligen skyddsombuden att få det. Jag skulle inte vilja vara i deras kläder. Eller ens i deras Tiger-balsam-doftande skyddsrum. Krigets första offer är tandborsten.


5985/

Det är viktigt att visa att man kan bita ifrån sig. Redan innan det finns något eller någon att bita tag i. Så slipper man sen kanske helt att bita. Tala med din tandläkare. Så får du höra om han har något vettigt att komma med i det här sammanhanget. Eller inte.


5986/

Jag hör en duns. Och förstår att några krockat i korsningen. Fast där fanns rödljus och allt. Och inser åter med visst välbehag  att jag aldrig gått och blivit bilberoende.


5987/

Egentligen har jag aldrig varit intresserad av egentligen / Om mördare egentligen är goda / Innerst inne / Eller någon annanstans där det inte gör någon nytta/ Intresserar mig egentligen inte ett dugg.


5988/

Journalistprosaiskt korta kärva meningar lämpar sig märkligt nog bäst för sentimentalitetstext.


5989/

- Unga? Nja? Dom har kanske ännu inte fastnat. Men dom förbereder fastning för fullt

- Det börjar med en hund, och fortsätter med en hel del andra liknande dumheter.


5990/

- Allt detta kollektiva klampande på gator och torg! Jag tar avstånd! Men det är också det enda jag tänker göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar