fredag 4 mars 2022

 5734/

- Det går inte att leva på fyratusen i månaden!

- Det var tråkigt att höra, då är jag tydligen död?


5735/

"När någon trycker på tycka-synd-om-knappen trycker jag på avstängningsknappen."


5736/

"Eftersom jag är för Det Mångkulturella Samhället, men samtidigt anser att det får vara någon måtta, är jag mot friskolor!"


5737/

Det är inget fel på häxjakt / Häxor lär vara väldigt otrevliga har jag hört / Men eftersom det inte finns några häxor blir man tyvärr tvungen att jaga vem och vad som helst.


5738/

- Barn måste få kosta!

- Aha! Det är alltså därför som De Rikas barn alltid är bäst!


5739/

Förr trodde man att arvs-synden var roten till allt ont, nu tror man mer på arbetslösheten, men jag tror att man inte ska tro på rötter.


5740/

Jesus startade med tolv lärjungar/ Och Hitler startade med sju medlemmar / Eller nå sånt / Men sen tog båda två över nästan hela halva världen / Och alltså säger jag eder: Alla ofarliga smågrupper kommer  i förlängningen alltid att ta över hela halva världen / Och då bli farliga till tusen / Det kallar jag alltså / Det kallar jag slutsats / Det kallar jag schwammel.


5741/

Fackföreningar. Partier. Och värst av allt: arméer. Tja, kanske att man kan addera styrka. Men aldrig att man kan  addera klokhet. Klokheten är tyvärr aldrig kollektiv.


5742/

Såna som forskar seriöst om dadaismen / Borde forska om något annat / Eftersom dom tydligen inte fattat ett dyft / Dadaismen driver med all seriös forskning/ Eftersom dadaismen driver med allt annat / Inte minst med den seriösa konsten / Att vara expert på dadaism är att vara expert på sin egen parodi.


5743/

Alla retroaktivt rätt-tänkande svenska historiska romaner måste ha med minst en elak nazist / Men kommer de dåtida nazisterna verkligen att räcka till för alla dagens historie-spekulanter / Nazisterna var aldrig lika vanliga i verkligheten som de är idag i romanerna / Akut nazistbrist hotar nu dagens hedervärda historieromanskriveri / Det är ett allvarligt problem som måste tas på största allvar av alla och två till.


5744/

Bara för något år sen / Innan nedskärningarna / Bodde lyckan här i landet / Vet vi nu / Men lite lustigt att ingen märkte något då / Någon borde ha sagt till / Någon borde ha låtit nå / Det känns som dumt att få veta att man varit lycklig först efteråt när det nästan egentligen är för sent,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar