måndag 12 juli 2021

 4698/

Ungdomen / Vem nu det är / Mår bara bra av framtidstro / Men ju mindre framtidstro en pensionär har desto bättre /  Pensionärsframtiden kan bara sluta på ett sätt.


4699/

- Vad tror du om framtiden?

- Jag tror att alla åldersrekord kommer att slås.


4700/

Fördelen med att träffa vanligt folk / Är att man inte behöver jämföra sig fel / Nackdelen med att isolera sig / Och bara umgås bokledes med Stora Andar/ Är att man lätt står sig slätt/ I jämförelse / Att inse hur liten man är är lite irriterande i längden.


4701/

Det finns visserligen inga DOM / Men jag ska ändå visa DOM / Men att visa DOM är att vara beroende av DOM / Men att totalt strunta i DOM är också att vara beroende av DOM / Det är jättebängligt med alla dessa DOM / Det är väl det jag har mot DOM.


4702/

Så länge man har humor är man aldrig ensam. Humorn finns hela tiden vid ens sida. Som någon slags bekant. Som man känt så länge att man glömt bort hur länge. Men man är också alltid splittrad. Det kan vara jättejobbigt att ha en bekant som aldrig viker från ens sida. Man får aldrig vara i fred.


4703/

Lustigt att "Ja vi får ta en dag i sänder (suck)!" används negativt. Att ta en dag i sänder är väl ett klokt sätt att leva ? Och hur ska man annars ta dagar? Kollektivt?


4704/

"När Anders braxar kex - skänker Botvid sex!" Ständigt dessa fina gamla ordspråk som många inte längre har en aning om vad dom betyder. Eller ens om dom en gång betydde något. 


4705/

"Stressar gör jag bara när jag flyttar och då är det bara effektivt!"


4706/

Han fastnade i sina försök att förädla det fula. Det fula förblev fult, och blev dessutom pretentiöst och pladdrigt.


4707/

Han ville ha en älskarinna i sexuell mening, det där med Livets Mening klarade han av så bra på egen hand.


4708/

"Om man blir så här glad av motgångar, skulle man väl bli tvungen skratta ihjäl sig om man råkade få lite framgång på halsen?" ("Vilken tur jag haft som haft otur!")


4709/

Jesus gick på vattnet. Gustav Vasa gömde sig i hölasset. Och Biggles flög åter i luften. Men jag visste redan då att allt det där bara var berättelser som inte hade ett dugg med verkligheten att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar