måndag 5 juli 2021

4659/

- Arv eller miljö?

- Personligen föredrar jag nog att ärva.

(Arv eller miljö är en lika knepig fråga som: Tommy eller Elvis?)


4660/

Vanliga: Man borde värderas efter sitt inre istället för efter sitt yttre! 

Men: Jag tror många ska vara väldigt glada över att deras inre inte värderas.


4661/

Såna som pratar klokt om "barn", som om "barn" skulle vara särskilt lika, pratar inte särskilt klokt. 


4662/

Om man vet något om något, har man naturligtvis rätt att säga emot, om man tycker att någon säger något dumt. Men om man inte heller vet något, är det bara dumt att säga emot. Den som tiger samtycker sällan, fullt så lätt är det inte att vinna i debatter, att överrösta är inte att övertyga, som många har påpekat.


4663/

Min entusiasm för ett framtida Stor-Albanien är mycket litet, Lill-Albanien är illa nog.


4664/

Det är bara när man läst en bok två gånger man har rätt att säga något vettigt om boken. Eller något ovettigt.


4665/

När någon börjar prata om "människosyn" har jag tyvärr alltid tappat bort mina glasögon.


4666/

Och nu var det nyår och snart år 2000 därtill / Och krav på att man måste "göra något" / Men det var väl då man inte alls behövde "göra något" /Man var ändå med om något historiskt / Och det var väl ganska trevligt / Och frågan "vad gjorde du när det blev år tvåtusenprick?" / Besvarades lätt med gamla vanliga / Jag överlevde.


4667/

Såna som inte hör det man säger / Utan som hör det dom har fått för sig att man brukar säga / Tröttsamma typer / Som är svåra att bekämpa utan DDT/ Och alla dom där andra effektiva grejerna dom hade att tillgå förr / Man blir tvungen ta till mesiga men mysiga bekämpningsmedel som inte kan göra en fluga förnär/ Eller man får undvika att umgås / En idag så gott som bortglömd gammal huskur mot oönskat umgänge.


4668/

- Det ska vara lustfyllt att äta!

- Ska och ska! Hur det ska vara att äta bestämmer jag! Om jag vill att det ska vara skittråkigt att äta så blir det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar