onsdag 28 juli 2021

 4807/

Att dö i passande ålder är bästa present föräldrar kan ge till sina vuxna barn.


4808/

En pålitlig skribent som kan skriva urtråkigt om precis vilket spännande ämne som helst.


4809/

Amatörer som inte anser sig vara amatörer är alltid amatörer.


4810/

Kvinnor konsumerar mer sjukvård än man / Och kvinnor blir äldre än män / Ju mer vård man får desto äldre blir man alltså / Men bara om man är kvinna.


4811/

En som hörde dåligt, men som inte erkände det, sa: "Förr fattade jag precis allt dom sa! Men nu har dom jävlarna bytt språk! Är det mitt fel att jag inte kan turkiska!?"


4812/

Alla behöver en sund dos storhetsvansinne: "Jag är i alla fall någon!"

Och alla behöver lite lagom livslögn att ta till, även när det inte är Röda Dagar: "Jag är bra som jag är!"

Men hur stor är en sund dos? Och exakt vad menas med lite lagom? 

Och varför är det så roligt att vara glädjedödare?


4813/

Att alltid vilja ha rätt är att alltid vara beroende av andra. Visst. Men vad är det för fel på andra?


4814/

Eftersom nutiden faktiskt finns behövs det ingen nutidsroman.

En nutidsroman går bara att skriva när det redan är för sent.


4815/

- Jag tackar Gud för att jag lever!

- Jaha du. Men tänk om du hade dött? Vem hade du då tackat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar