onsdag 28 juli 2021

4798/

"Trappa ner genom att trappa upp något så dumt som att spela golf? Då är jag hellre upptrappad tills jag dör!"


4799/

Allt skriveri är kontaktannonser: "Här är jag och jag är jävligt bra!"


4800/

Den gamla goda tiden, den gamla enkla tiden, den gamla dumma tiden. Då man trodde att Dom-det-var-synd-om alltid var snälla.


4801/

Analyser brukar bli bäst när man inte har boken särskilt aktuell. På nära håll brukar analysen börja blekna, ja, inte bara blekna, analysen brukar bli alldeles vit över hela kroppen, ett mycket farligt men dessvärre ohyggligt vanligt tillstånd som inte går att bota ens med örtmediciner.


4802/

För ett ännu mer homeopatiskt EU!  Ju fler medlemmar desto vattnigare  soppa!


4803/

- Men tänk om det helt enkelt är kul att kriga!

- Så får det inte vara!

- Det får det kanske inte, men tänk om det ändå är så?

- Det är inte alla tankar som ska tänkas.


4804/

- Vad ser du först hos en kvinna?

- Om det finns bröst att titta på, tittar jag först på brösten!

- Men om det inte finns bröst att titta på, vad tittar du på då?

- Då blir jag väl tvungen titta på något annat, vad nu det skulle kunna vara?


4805/

Alla böcker som Alla tror att dom har läst! ( Bästa exemplet är "Robinson Crusoe"!)

Och alla böcker som man vet att man har läst, men ändå totalt glömt bort! (Jag har några 

favoritexempel som jag tyvärr inte kan avslöja här på grund av några tystnadslöften!)


4806/

- Å va jobba du me då?

- Jag trivs!

- På heltid?

- Jajamen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar