tisdag 13 juli 2021

 4710/

Fördelar med familjerådgivning:  I alla fall billigare än tandläkaren. Och för det mesta behövs ingen bedövning. Men största fördelen är att man hela tiden har en hel del att själv säga till om, vilket man mycket sällan har hos tandläkaren.


4711/

Jag störs mindre av främlingars buller än av bekantas. (Beror det på att jag vet att jag inte behöver bry mig ett dugg om främlingars buller? )


4712/

Folk får förstås väga precis vad dom vill. Om folk verkligen vill väga precis det dom väger. Men det vill folk sällan. Jag anar ett problem här någonstans. Men jag anar också att det inte är mitt problem.


4713/

Det finns faktiskt fördelar med att vara ofelbar / Bland annat är det då alltid Alla Andra som har fel / Och att alltid själv ha rätt kan vara rätt trevligt ibland.


4714/

Andras åsikter är nästan lika spännande som andras drömmar.


4715/

Det finns fördelar och nackdelar med att reducera / Att skära bort skräp borde väl alltid vara bra / Men man måste kanske också umgås med en massa skräp för att få en mer realistisk bild av verkligheten / Om man nu gillar realism / Och om man skär bort allt man ogillar visar det sig kanske att ingenting alls blir kvar / Om det inte alls finns någon kärna bör man nog vara försiktig med att karva bort allt skal.


4716/

"Opium för folket" / Det är gott med opium / Säger dom som provat / Och det finns gott om opium för Folket / Religion / Som var så vanligt förr / På landsbygden  /Eller idrott nuförtiden / I stan / Eller teve / Eller alkohol / Eller sprit som man sa förr/ Och förr hade man också klasskamp att ta till när det blev för tråkigt / Men det slutade man med sen / Det blev för dyrt med klasskamp/ Som ändå alltid slutade på samma sätt / Eller vanligt hederligt arbete / Eller liknande / Folket gillar opium när Folket själv får välja / Då gäller det bara för Samhället att se till att Folket nyttjar ett så nyttigt opium som möjligt / Då kanske ändå idrotten blir det nyttigaste opiet / Framtiden kommer kanske att ge idrotten rätt / Tänk vad glad han ska bli. 


4717/

- Jag är golfpensionär!

- Lyckliga dig!

- Fast jag har förstås ingen pension än. Och dessutom hatar jag golf.

- Lyckliga dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar