måndag 17 januari 2022

 5608/

- Tror du på Gud?

- Så lagom heller!


5609/

Han var bara lite lagom självkritisk. Han sa: "Jag är ingen vanlig tönt! Jag är en ovanlig tönt!"


5610/

Som om Dagens Ungdom uppfunnit ironin! Snart tror väl Dagens Ungdom att den uppfunnit råckenrållen också! (Och Dagens Ungdom är morgondagens män, och  övermorgons dödingar, och så vidare, i all evighet.)


5611/

"Måste jag verkligen förändra hela mitt liv? Räcker det inte om jag skaffar mig skägg?"


5612/

- Är du känslig?

- Nä, men jag har varit. Så jag vet precis hur det är.


5613/

Såna som tror att en allvarlig situation kräver en allvarlig min. Men när livet känns tungt krävs lätthet. Om inte annat som kontrast.


5614/

Att veta är inte att vara vaccinerad. Man blir inte immun av kunskap allena.


5615/

- Det är väl ingen konst att slå på stort för den som äger stort!?


5616/

Den som är elak har stor respekt för snällhet. Han vet av egen erfarenhet att snällhet är en bristvara.


5617/

Bullret är det största miljöproblemet / Det vet alla / Och det finns röster som är andlig nedskräpning / Och vi vet alla vem som vann tävlingen: "Sveriges fulaste röst" / Men vem kom egentligen tvåa?


5618/

Det är bra att vara övertygad om sin egen betydelse för sig själv / Men det är dåligt att vara övertygad om sin egen betydelse för andra / Och att inte ens förstå skillnaden är för sorgligt.


5619/

Han beundrade Strindberg till tusen / Och han skaffade sig ett äktenskap som var precis lika jävligt som det i "Dödsdansen" / Och nu vart han äntligen nöjd / Att bara beundra räcker inte alltid.


5620/

- Jag vet att jag är stressad. Men jag vet också att jag inte alls behöver vara stressad. Vilket förstås är en avstressande faktor. Så jag stressar  bara när jag tycker att det känns bra att stressa.


5621/

Den underlägsna naiviteten: Att tro att man kan låna sitt liv av andra.

Den överlägsna naiviteten: Att tro att man kan låna ut sitt liv till andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar