torsdag 13 januari 2022

 5956/

Fast. Fördomar som är sanningar. Är förstås inte fördomar. Utan sanningar som vaknat lite för tidigt.


5957

- Jag kan verkligen rekommendera författaryrket för den som föredrar att vara lågavlönad!

Och: "Inkomster? Inte fan har jag några inkomster! Det måste vara någon som har förtalat mig!"


5958/

Blommor är vanligtvis mer tystgående än barn och ger dessutom betydligt bättre luft.


5959/

Ständigt samma gamla mossiga jeans! Och ständigt samma gamla mossiga åsikter! Från tonåren till graven! Och kanske längre än så.


5960/

Dom blir som osäkra. Dom vet att jag inte är känd. Men dom vet inte om jag kanske kommer att bli känd.


5961/

- Jojo! Hitler tyckte om hundar och Wagner! Och sedan dess har hundar och Wagner dåligt rykte!


5962/

- Framgångsteologi? Självklart! Varför skulle man ha en gud som bara bänglar till livet för en? Det gör man så bra på egen hand!


5963/

Drömmen om den manlige superkompisen han förstås bara förverkligas av en kvinna.


5964/

- Den som avskyr förändringar kommer att trivas som död.

- Men maskarna vill väl också ha ett ord med  i laget?


5965/

Ett fult, buttert, och tråkigt barn presenterat som "Livets Mening". Man blir som generad.


5966/

Det gäller att berätta bakåt, men samtidigt se framåt. Som dansken säger.


5967/

Otrevliga personer blir alltid överraskade över att inte alla uppskattar otrevliga personer.


5968/

I en demokrati har man i alla fall alltid full rätt att ha fel åsikt. Och dessutom ingår det en hel del andra moderna bekvämligheter i det demokratiska paketet.


5969/

Att vuxna ofta är tråkiga anses bevisa att barn alltid är roliga. Man har liksom lägre beviskrav på småttingar. I alla fall så länge dom är små.


5970/

"Jag erkänner! Jag har hederliga avsikter! Jag är bara ute efter din själ! Fast det finns förstås alltid viss risk för att kroppen slinker med på kuppen!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar